Annons

Så... står ni på Mark III-väntelistan?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Har stått i kö sedan augusti 2006, får se om jag slår till. Är ju förstås nöjd med mina mark2or.

MVH

Omar

Har också bestämt mig .... för att inte beställa mark III än på länge.

Gillar småbildsformatet och den lilla Eos 5D. Kan tänka mig en till.

MEN... Mark III är så vass att jag blir sugen. Får se till hösten.

Jag har också bestämt mig.....Att mina mk2n får duga ett tag till som ladningsbana...

Bilagor

• goja.jpg
    goja.jpg
    62.7 KB · Visningar: 1,794
Har bestämt mig att hålla mig till min plan -att nästa kamera ska ha fullformatssensor. Även om den vassare autofokusen lockar så är det inte ekonomiskt försvarbart att byta ut mina mycket väl fungerande MarkII N.

Däremot står jag först på listan i fyra butiker för att få en 16-35 II

Har bestämt mig för att inte beställa. Inventariekontot har slagit i taket och på väg att tränga genom trossbottnen. Schysst maskin annars.

Men det är FF som gäller för mig. Behöver inte mer sekvenshastighet än 4bps (1DsMkII). Däremot kan jag ju tänka mig att försöka investera i lite bättre optik.

Finns det någon på forumet som vet vilka EF-optiker (som är befintliga just nu) som bättre matchar sensorn på en 1DsMkII. Den enda som är riktigt bra är 100/2.8 macro usm. Skulle vilja ha en normaloptik som var bättre. 50/1.4 räcker inte. Någon som testat 50mm macro? Eller 35/2?
Det är skärpa i detaljerna jag är ute efter.

Annars duger mina L-zoomar bra. (24-70/2.8 o 70-200/2.8 is usm). Men jag är inne på fast optik just nu som vekligen kan ta fram detaljerna som en sensor hos 1DsMkII är kapabel att ge. och det fixar inte mina zoomar.

Någon som testat och vet?

Har ställt mig på kö hos en handlare (nr 10 eller nåt), äntligen ska min hårt körda 20D få en storebror ;o) Var inte helt långt ifrån att slå till på en Mark2N för ett par månader sedan men är glad att jag väntade. Den hade räckt långt men det är kul att ha en "ny" kamera när man äntligen har möjligheten att köpa ett proffshus..

/Micke

Makten skrev:
Jag står på väntelistan för att kunna ta bra bilder. Undrar om det är lång kö?

Typ en av världens längsta köer! Finns bara en längre. Det är den som går till Rådfrågningsprogrammet "Fråga smarta kameradesigners som uppfunnit hjulet på nytt och rewritat Kejsarens nya kläder om det är dags att byta sin uråldriga kamera som inköptes förra kvartalet"

Sug på den du! :)

och fortsätt att leva väl! Bästa Hälsningar/LA

Anders Östberg skrev:
Hur många har redan bestämt sig? :)
Visst har jag bestämt mig. Har länge tänkt att jag skall köpa en 1D, och MkIII är definitivt värd att vänta på. Så jag har precis tagit tillbaka min MkII-beställning hos Hegethorns och står nu på plats 13 för MkIII. :)
Det enda jag är lite brydd över är att jag flyttar till Afrika i maj, och har jag inte fått kameran innan jag flyger ner blir det nog lite knixigt med transporten...

ANNONS
Götaplatsens Foto