Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söka jobb som fotoass

Produkter
(logga in för att koppla)

Konke

Aktiv medlem
Jag är lite inne i svängarna att söka jobb som fotoassistent men vet inte riktigt var jag kan börja. Ibland finns annonser här på Fotosidan men var kan jag söka fotografer utöver det? Finns det någon annan plats där fotografer söker assistenter?

Jag vet att jag har det som krävs att arbeta som fotoass men jag är mindre bra på att marknadsföra mig själv. Tips skulle verkligen uppskattas!
 
Jag vet att jag har det som krävs att arbeta som fotoass men jag är mindre bra på att marknadsföra mig själv. Tips skulle verkligen uppskattas!

Har du en genuin slavmentalitet så tycker jag du ska ringa de fotografer du gillar och som du vill assistera. Fråga helt enkelt om de behöver en assistent. Assistenter kommer och går så det är ganska stor omsättning vilket ökar möjligheterna.
 
ANNONS