Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söker mobil med vettig fotofunktion.

Produkter
(logga in för att koppla)

Castorian

Aktiv medlem
Min svägerska är på jakt efter en ny mobil, helst android och med en prislapp på max 2 500:-. Med dessa förutsättningar söker hon en kamera med så bra fotoegenskaper som möjligt. Är det någon som har några bra erfarenheter och kan komma med tips?

mvh
Daniel

Sony har alltid varit vassa på kort, så titta på deras mobiler med Exmor sensorn. Min flickvän har en Xperia Go som är en väldigt trevlig och nätt telefon. Kommer att uppdateras med senaste Android här framåt våren, så även om den är lite äldre så kommer den hålla sig fräsch. Fördelen med denna är att den även är stöt och vattentålig, vilket inte är så tokigt. Okej kamera, men vet inte om det är Exmorsensor i den. Får du för en 2 000 idag tror jag.

Ett bra ställe att kolla på annars är - http://www.gsmarena.com/piccmp.php3. Ta en mobil som du vet tar bra bilder och jämför!

edit

Såg nu att de har en 5D mark II som referens med. Testa på =D

ANNONS