Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

SanDisk Eye-fi SDHC - erfarenhet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dead_Silent

Aktiv medlem
Hej!

Är sugen på att testa ett Eye-fi kort för att kunna föra över bilder från kameran till mobilen överallt.
Just nu verkar SanDisk Eye-fi SDHC vara mest prisvärt - runt 400kr för 8Gb.
Har någon testat detta kort?

Jag tänker använda detta till en Canon G1X (som har stöd för Eye-fi) och IPhone 4.
 
Jag kör med 8 GB och använder Eye-Fi egna prg för iphone och ipad. Funkar bra. De uppdaterade precis för bättre stöd till iOS6.

/Stefan
 
Hej!

Är sugen på att testa ett Eye-fi kort för att kunna föra över bilder från kameran till mobilen överallt.
Just nu verkar SanDisk Eye-fi SDHC vara mest prisvärt - runt 400kr för 8Gb.
Har någon testat detta kort?

Jag tänker använda detta till en Canon G1X (som har stöd för Eye-fi) och IPhone 4.

Det gör du rätt i. Jag har använt Eye-Fi 8Gb i mer än ett år nu. Mycket nöjd. Jag har ställt in kortet så att endast skrivskyddsmarkerade bilder överförs. Om man inte gör så tankar den över alla bilder. Jag brukar välja ut de bilder jag vill jobba vidare med i telefonen, exportera dem till mindra storlek och sedan skrivskyddsmarkera dem och starta appen.
 
Det gör du rätt i. Jag har använt Eye-Fi 8Gb i mer än ett år nu. Mycket nöjd. Jag har ställt in kortet så att endast skrivskyddsmarkerade bilder överförs. Om man inte gör så tankar den över alla bilder. Jag brukar välja ut de bilder jag vill jobba vidare med i telefonen, exportera dem till mindra storlek och sedan skrivskyddsmarkera dem och starta appen.

Tack! Det var ett väldigt bra tips! :)
 
Det gör du rätt i. Jag har använt Eye-Fi 8Gb i mer än ett år nu. Mycket nöjd. Jag har ställt in kortet så att endast skrivskyddsmarkerade bilder överförs. Om man inte gör så tankar den över alla bilder. Jag brukar välja ut de bilder jag vill jobba vidare med i telefonen, exportera dem till mindra storlek och sedan skrivskyddsmarkera dem och starta appen.

Hej Jörgen! Nu har jag äntligen fått tummen ur och skaffat ett Sandisk Eye-fi-kort. Jag undrar över ditt tips om att bara skrivskyddade bilder överförs. Var gör du den inställningen? I kameran, telefonen eller datorn? Har själv svårt att hitta var man gör det. Tack på förhand!
 
ANNONS