Annons

SB 910 vs SB 700

Produkter
(logga in för att koppla)

Palletheking

Aktiv medlem
Hade en SB 910 som jag sålde. En mycket bra blixt. Har nu tankar om att återinskaffa blixt för att blikomplett i min utrustning och kunna fota allt så att säga. Funderar på om skillnaden är så stor jämfört med SB 700. Tycker den är liten o smidig i formatet och har troligen snabbare laddtid. Saknar säkert lite funktioner men jag kör ju bar vanlig blixt eller slow synk på andra ridån. Visserligen lite mindre reflektor men gör det någon skillnad i praktiken?

Hade en SB 910 som jag sålde. En mycket bra blixt. Har nu tankar om att återinskaffa blixt för att blikomplett i min utrustning och kunna fota allt så att säga. Funderar på om skillnaden är så stor jämfört med SB 700. Tycker den är liten o smidig i formatet och har troligen snabbare laddtid. Saknar säkert lite funktioner men jag kör ju bar vanlig blixt eller slow synk på andra ridån. Visserligen lite mindre reflektor men gör det någon skillnad i praktiken?

tjena!

jag har en sb 900 och en sb700. sb 900 är en starkare blixt. i praktiken har jag inte märkt någon skillnad men jag har inte heller testat utförligt. jag har använt en sb 700 reflekterande mot stort paraply samt reflekterat den mot tak och väggar. jag kan tänka mig att en sb 900 är bättre på långa avstånd med tele samt motljusbilder och stor softbox på långa avstånd ex. men med en sb 700 kommer du långt och så är den smidigare och billigare.

ok, tack. Ledtalet känns inte jätteviktigt eftersom jag utan betänkligheter kör blixt på iso 1000 med min D800 och då räcker det nog till att studsa i 3 meters-tak. får bli en SB700 efter jul någon gång

ANNONS
Götaplatsens Foto