Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sb800 med stativ och paraply

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_w

Aktiv medlem
Funderar på och införskaffa mig en SB800, med stativ och paraply, till porträtt och inredningsfoto, för tt slippa hårda skuggor, och få ett allmänt trevligare ljus. Nu undrar jag hur mkt en SB800 "lyser upp" motivet. hur långt ifrån kan en person vara för att få en lagom exponering`?

Vad ska man ha för stativ. och vad ska man ha för paraply... Tänk att anvnda denna utrustning "on location".

Hej !

Jag testade detta igår.. jag hade en SB800 på full effekt 2m från motivet med plastkåpan på til höger. Sen hade jag en SB80DX (samma blixt ungefär) till vänster på 1/2 effekt. Jag styrde med 1/16 blixt från kameran....1/250 bl8-10...
fungerade ypperligt! jag önskar att jag hade blixt stativ och ett silver och ett vitt paraply...effekten räcker från blixten, men man får ju ett mjukare ljus från en reflektor....

ANNONS
Götaplatsens Foto