Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Sc Photo säljer av alla(?) Nikon demo...

Produkter
(logga in för att koppla)
jorgene skrev:

Indikation på att mycket nytt är på gång, månne?

Japp, alla Nikongluggar ska ersättar med 25% billigare VR-varianter!

Ärligt talat tycker jag mer det ser ut som en avveckling av någon butik eller så? Springer Stockholmarna och köper kamera på Mediamarkt i stället..?

/Per

Re: Re: Sc Photo säljer av alla(?) Nikon demo...

Per skrev:
Ärligt talat tycker jag mer det ser ut som en avveckling av någon butik eller så?
Springer Stockholmarna och köper kamera på Mediamarkt i stället..?
Tror du dom hade ">10st" demo-D2X i Stockholmsbutiken, då? ;-)

Antalet är för övrigt nere i ">5st" just nu, så vill ni slå till på en D2X för 17000:- (inkl. moms) så är det nog hög tid nu...

Det är enligt uppgift demokameror.

Ganska rimligt att sälja ut demo-D2X nu när D2Xs är etablerad toppkamera, så det behöver ju i och för sig inte betyda mer än så.

För övrigt är det bara en enda kvar nu, så de har sålt minst 10 stycken idag, dvs för 170000kr. Varav ett antal till lyckliga medlemmar på D70sverige.se...

Att de säljer ut *en massa* fortfarande aktuella demo-ex av optik är ju desto mer intressant då -- plus att de säljer ut även D2Hs...

Det är helt enkelt så att Scandinavian Photo har fått köpa Nikons demoprylar till ett mycket fördelaktigt pris och det är de kamerorna och de objektiven som de nu säljer ut!

Jag måste medge att jag i ett svagt ögonblick övervägde att sälja min Canon utrustning och köpa en D2X och ett par Nikon objektiv istället, nu blev det inte så, men jag köpte en Coolpix 8400 till frugan för 900 kr!

Chasid skrev:
Det är helt enkelt så att Scandinavian Photo har fått köpa Nikons demoprylar till ett mycket fördelaktigt pris och det är de kamerorna och de objektiven som de nu säljer ut!
Då var det som ryktet sa, då... :)

Förändrar ju inget i sak, egentligen.
Snarare tätnar väl intrigen ytterligare en gnutta?

Chasid skrev:

Det intressanta är varför dom inte sålde dom genom sin egen kanal www.nikonstore.se, för liten publik?

Re: Re: Re: Sc Photo säljer av alla(?) Nikon demo...

jorgene skrev:
Då var det som ryktet sa, då... :)

Förändrar ju inget i sak, egentligen.
Snarare tätnar väl intrigen ytterligare en gnutta?

Tyckte jag snappade upp något om att nikon skulle lägga ner kameratillverkningen, för att starta upp tillverkning av matberedare. De tyckte att kameraintresset är för smalt, för att hålla en acceptabel utvecklingstakt. Men hungrig är ju all någora gånger om dagen... De räknar visst med Canon-försäljning redan vid introduktionen... ;-)

OBS! Allt ovan är bara rappakalja, ej att tas på allvar, smörja eller båg.

Allvarligt D2x'en hadde ju ett skapligt pris...

Re: Re: Re: Sc Photo säljer av alla(?) Nikon demo...

Bjervik skrev:
Det intressanta är varför dom inte sålde dom genom sin egen kanal www.nikonstore.se, för liten publik?
Kanske lite väl "avslöjande"?

Faktum är ju att de själva sålde av ett antal kompakter och liknande genom Nikonstore.se, för inte så länge sen. Varför sålde Nikon inte till ett lägre pris själva denna gång, i stället för att låta Scandinavian Photo lägga på en egen vinstmarginal på alla grejorna?

Re: Re: Re: Re: Sc Photo säljer av alla(?) Nikon demo...

jorgene skrev:
Varför sålde Nikon inte till ett lägre pris själva denna gång, i stället för att låta Scandinavian Photo lägga på en egen vinstmarginal på alla grejorna?

Troligtvis för att fjäska med ScandinavianPhoto, eller så kanske det står något i en överensKommelse.

ANNONS
Götaplatsens Foto