Annons

scannerprogram

Produkter
(logga in för att koppla)

kameraroffe

Aktiv medlem
Har köpt en Canon Filmscanner FS 4000 kan någon tipsa om vilket scanprogram jag skall köpa, vad får jag tag på ex. Vuescan vad heter det och vad kostar det, eller finns det något annat som är bättre än originalprogramet som är så otroligt långsamt, ni som vet tack på förhand.

Vuescan är långt ifrån gratis. Det kostar mellan 60 och 100 dollar beroende på vilken version man köper. Jag tycker vuescan är jobbigt att använda. Jag hade hellre satsat pengarna på Silverfast.

PerFogelberg skrev:
Silverfast kostar 49 dollar. Man kan ladda ner en demoversion från deras hemsida.

49 dollar? Var hittar man det.. På silverfasts hemsida kostar det 313 dollar och jag mailade den nordiske leverantören förra veckan och fick detta besked:
"SilverFast Ai med IT8 kalibrerings option koster SEK 3.355,- vejledende udsalg ex. moms."

/D

dJb skrev:
49 dollar? Var hittar man det.. På silverfasts hemsida kostar det 313 dollar och jag mailade den nordiske leverantören förra veckan och fick detta besked:
"SilverFast Ai med IT8 kalibrerings option koster SEK 3.355,- vejledende udsalg ex. moms."

/D

Nu ser jag.. det är den enklaste versionen, Silverfast SE som kostar 49 dollar.

ANNONS
Götaplatsens Foto