Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Se bild på skörm vid fototilfället?
- Trådstartare campokatt
- Start datum
apersson850
Aktiv medlem
Det är bara att dra igång EOS Utility på en Netbook eller nåt liknande.
campokatt
Aktiv medlem
Inte det du frågar efter men även 40D har ett histogramläge när du tittar på bilden i displayen. Det avslöjar ju en hel del om just exponeringen.
Mmm, jo jag har sett det.
Kör man självporträtt eller produktfoto o ändå har kameran på stativ så kände jag att det kunde vara bra o se hur bilden blir direkt.
är inte så jättevan vid histogram. Har man en helt vit bakrund som nästan är helt utbränd så är det ju svårt o se hur själva objektet blir exponerat på det.
apersson850
Aktiv medlem
Den fotograf vi brukar anlita på jobbet, för att fotografera våra produkter, kör just så som jag beskrev ovan. Han har en 1Ds Mark III, men principen är densamma.
apersson850
Aktiv medlem
De visas först i EOS Utility, men sen skeppar den vidare till Digital Photo Professional, eller vad du nu har konfigurerat.
Walle
Aktiv medlem
Har installerat nu, men det funkar inte riktigt.. Måste kanske starta om datan...
I vilket program öppnas bilderna då föresten? canons egna bildvisare eller kan man få det att importeras i Lightroom direkt??
Om du ställer in programmet så bilderna du tar hamnar i en viss mapp, och sedan ställer du in Lightroom på att "bevaka" den mappen, då kan du få att bilderna automatiskt poppar upp i lightroom. Det blir ju självklart ingen live view, utan bilderna kommer upp en liten stund efter de är tagna.