** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Sele för att bära två kameror

Produkter
(logga in för att koppla)

Hampus1

Medlem
Det finns några gamla trådar om detta, men kan vara värt med en ny.

Jag ska fota ett bröllop i sommar. Jag fotade mitt första bröllop förra sommaren, och då hade jag två kameror. Det var väldigt jobbigt att handskas med två kameror på samma gång, så denna gången tänkte jag skaffa en sele som kan bära två kameror i sling.

Jag har hittat https://holdfastgear.com , som gör snygga selar i läder. Dock i USA, och ganska dyrt att köpa hem.

Det enda jag hittar i Sverige är fula svarta selar som gör att man ser ut som en SOG operatör. Passar inte på bröllop...

Någon som vet var man kan hitta en ickeful sele till överkomligt pris i Sverige? Eller har ett annam lösning på problemet?
 
Och varför läderremmar du hänvisar till skulle se snyggt ut på ett bröllop?
för mig de ser ut som om man kommit ut från stallet efter en ridtur på High Chaparral.
Däremot är BlackRapids remmar svarta och diskreta så har man en svart skjorta så syns de knappt.
 
Om man inte är där som gäst utan på jobb så tror jag ingen reagerar på vilken färg det är på kameraremmarna. 😉
En sele är säkert bättre, jag har inte provat, än två blackrapid som gör att man blir lätt orörlig med två stora kameror och tunga objektiv dinglande längs benen. Men alternativen är annars en assistent eller ett zoomobjektiv som klarar alla situationer.
 
Måste det vara en sele? Jag har testat Peak Design Capture som är riktigt smidigt, fästet är kompatibelt med Arca Swiss. Du skulle ju kunna ha en kamera i ram på ena sidan och en sån här i bältet på andra sidan?
 
Och varför läderremmar du hänvisar till skulle se snyggt ut på ett bröllop?
för mig de ser ut som om man kommit ut från stallet efter en ridtur på High Chaparral.
Däremot är BlackRapids remmar svarta och diskreta så har man en svart skjorta så syns de knappt.

Ja Martin. Anställ inte mig att fota ditt bröllop då. Jag tänker inte ha en svart skjorta på mig på en varm sommardag när jag ska vara ute och jobba en hel dag.

Lite tråkig attityd du har. Kommentera inte om du inte kan hålla dig till topic.
 
Måste det vara en sele? Jag har testat Peak Design Capture som är riktigt smidigt, fästet är kompatibelt med Arca Swiss. Du skulle ju kunna ha en kamera i ram på ena sidan och en sån här i bältet på andra sidan?

Måste inte vara sele! Jag är öppen för förslag.

Jag har sett sådana innan. Köpte faktiskt en till en vän i present för en tid sedan. Kanske ska kolla om jag kan låna den och prova. Tack för det.
 
Om man inte är där som gäst utan på jobb så tror jag ingen reagerar på vilken färg det är på kameraremmarna. 😉
En sele är säkert bättre, jag har inte provat, än två blackrapid som gör att man blir lätt orörlig med två stora kameror och tunga objektiv dinglande längs benen. Men alternativen är annars en assistent eller ett zoomobjektiv som klarar alla situationer.

Jag tror visst gäster reagerar på hur fotografen ser ut. Jag själv hade inte anställt en fotograf till mitt bröllop som inte kan klä sig ordentligt. Detaljer skiljer ju amatörer från proffsen. ;)

Assistent är uteslutet än så länge... Även zoomobjektiv kommer jag undvika. Kommer ändå ha med mig två kameror för backup, då är det lika bra att skjuta med fasta objektiv.
 
Ja Martin. Anställ inte mig att fota ditt bröllop då. Jag tänker inte ha en svart skjorta på mig på en varm sommardag när jag ska vara ute och jobba en hel dag.

Lite tråkig attityd du har. Kommentera inte om du inte kan hålla dig till topic.
Det var inte illa menat, det var bara mitt tycke om de läderremmarna. Du gillade inte de som gav SOG-operatör vibe, jag gillar inte läderremmar.Varken mer eller mindre.

Vad gäller mitt bröllop så du får inte en chans eftersom jag gifte mig precis för 50 år sen och äktenskapet fungerar fortfarande så jag tänker inte gifta om mig. Eventuellt förnya våra löften men vi har en fotograf i familjen också så han får sköta det.
 

Finns även svarta varianter. Fattar inte vad ni menar med SOG-operatör (är säkert något modernt uttryck?) Men jag klär mig gärna i svart eller beige (med camoinslag) även på ett bröllop!
 
Finns även svarta varianter. Fattar inte vad ni menar med SOG-operatör (är säkert något modernt uttryck?) Men jag klär mig gärna i svart eller beige (med camoinslag) även på ett bröllop!

 
Personligen kan jag tycka att det är en fördel att vara propert klädd men avvika en aning. Då framgår det att man är där på ett uppdrag. Om man har selen under en kavaj syns den inte så mycket. Spider holster är ett förslag om du inte hittar en sele i din smak.
 
Personligen kan jag tycka att det är en fördel att vara propert klädd men avvika en aning. Då framgår det att man är där på ett uppdrag. Om man har selen under en kavaj syns den inte så mycket. Spider holster är ett förslag om du inte hittar en sele i din smak.
Det är ju en fördel om det framgår vem som är bröllopsfotografen så att ingen tror att det är en kuf bland gästerna som bara tar egna bilder. 😀
 
ANNONS