Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Sensorrengöringen på D300

Produkter
(logga in för att koppla)

Bokeh

Aktiv medlem
Jag provade rengöringen av sensorn på min D300, trodde först att den inte fungerade då jag varken hörde eller kände något när jag höll i kameran, men efter gått in i ett tyst rum och lade örat direkt mot kameran så kunde jag höra ett svagt ljud under en knapp sekund.

Skall det verkligen vara så eller är det fel på min ? Jag hade förväntat mig ett högre surrande och vibrerande razzel :)

Vad använder ni för inställning på gimmiken, själv har jag den inställd att köras vid avstängning.

/kent

Bokeh skrev:
Jag provade rengöringen av sensorn på min D300, trodde först att den inte fungerade då jag varken hörde eller kände något när jag höll i kameran, men efter gått in i ett tyst rum och lade örat direkt mot kameran så kunde jag höra ett svagt ljud under en knapp sekund.

Skall det verkligen vara så eller är det fel på min ? Jag hade förväntat mig ett högre surrande och vibrerande razzel :)

Vad använder ni för inställning på gimmiken, själv har jag den inställd att köras vid avstängning.

/kent

Tycker att du ska köra den när du startar, det är ju då du ska ha sensorn ren för bildtagning
/Pelle

Re: Re: Sensorrengöringen på D300

Pelle) Österberg (pelleost skrev:
Tycker att du ska köra den när du startar, det är ju då du ska ha sensorn ren för bildtagning
/Pelle

Njaaa, vad händer när det dyker upp något plötsligt som kräver snabb uppstart...att stå där som ett fån medans motivet försvinner och vänta på rengöringen är inget jag vill riskera :)

/kent

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto