Annons

Service-ställe för Canon?

Produkter
(logga in för att koppla)

Numeric

Aktiv medlem
Tjena!

Jag börjar ha lite tjoller med mina Canon kameror och de behöver servas...

På min 10D så har jag smuts på sensorn och på EOS1:an så fälls inte spegeln tillbaka som den ska...

Så nu undrar jag: Var lämnar jag in dom?? Jag bor utanför Jönköping och skulle föredra om det fanns nåt ställe i trakterna som tog emot kamerorna...

Några tips?

//Eric

Jag har bara lämnat in min EOS 3:a en gång, och då till Kamerateknik i centrala Malmö. De är auktoriserade för Canon och gjorde ett snabbt och bra jobb till ett överkomligt pris. Visst är det en liten bit från Jönköping...

Skicka dom till canon RCC i Göteborg. Jag och många andra här har bara goda erfarenheter från dom. Trevligt bemötande, duktiga tekniker m.m... Har min 10D inlämnad för service där nu.

tel: 031-7203480

Mvh /Peter

Ett komplement till mitt tidigare inlägg:

Ringde precis Canon och dom hade skickat kameran vidare till sthlm centralservice för att reparationen skulle gå snabbare. Och det gjorde den.

Historia:
I torsdags kom kameran till Canon RCC i Göteborg. Fredag morgon fanns kameran i Sthlm. Igår var kameran färdig och idag är den på väg med biltransport hem till mig.

Snacka om snabb service för att inte vara UPC-medlem. En stjärna i kanten till Canons serviceställen.

Mvh /Peter

Annars finns ju också Rosenbergs kameraverkstad - i Jönköping. Reparatören jobbar dock bara deltid.

ANNONS
Götaplatsens Foto