Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 100-300/4 IF HSM

Produkter
(logga in för att koppla)

H.J

Medlem
Är mycket nära att köpa detta objektiv.Men skulle vilja höra era synpunkter om detta objektiv bra som dåliga.Hoppas att det finns någon på fotosidan som erfarenhet av detta objektiv.

Mvh Hasse

Senast ändrad:
Hej

Sigma 100-300/4 HSM är en mycket bra glugg.. toppklassad av Foto, de sa fö att det var en av de bästa gluggar de testat.

Den är skarp redan på bl 4, af är snabb, och skarp över hela omfånget.

AF o zoomen blir lite trög vid riktigt låga temperaturer.

Mycket bra motljusskydd följer med.

Lite bilder...

http://www.motljus.com/motljus.asp?menu=4&technique=28

Mvh
Johan

Den blir inte bara lite trög vid minusgrader.,. Den lägger av..

Iaf. Så gjorde mitt EX 70-200/2.8 det inär det var -25 grader... ;)

Men det bör inte hindra någon från att investera i denna toppenoptik (100-300/4 alltså).

Hej

nej, den fungerar men blir trög.. iallafall gör mitt ex det i minus 32....

Mvh
Johan

Jeppe skrev:
Den blir inte bara lite trög vid minusgrader.,. Den lägger av..

Iaf. Så gjorde mitt EX 70-200/2.8 det inär det var -25 grader... ;)

Men det bör inte hindra någon från att investera i denna toppenoptik (100-300/4 alltså).

Tack för denna trevliga länk johan det var en mycket trevlig läsning! Sen vill jag tacka er andra för era snabba svar.
Hasse.

StaffanH skrev:
Funkade den när du tinade upp den då?

Staffan

Javisst.. det var inga problem, men som Johan säger..även zoomringen blev trög..och han hade ju inga problem med AF..ens i -32.

Visserligen var jag ute i 5 timmar..

Hej

javisst ja... jag stack bara ut gluggen ut från bilfönstret.. högst 5 minuter... ;-)

nej, jag var ute i flera timmar (3-4) i -32, dessutom i fuktigt/kallrök miljö vid kusten.

Gluggen fungerade ua, dock med trög zoom och manuell fokus (AF-gick dock perfekt) däremot hade jag problem med nerkylda batterier till kamerorna , frostnypen näsa och rimfrost i skägget.

Mvh
Johan

Jeppe skrev:
Javisst.. det var inga problem, men som Johan säger..även zoomringen blev trög..och han hade ju inga problem med AF..ens i -32.

Visserligen var jag ute i 5 timmar..

ANNONS
Götaplatsens Foto