Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 105 mm macro

Produkter
(logga in för att koppla)
Jaha, jag har en Sigma 105/2.8, Macro.
Köpte det i USA för några år sedan, men hade inte använt det speciellt mycket innan autofokusen klappade ihop.
(Min Sigma Zoom 20-105/2.8-4 Asph, som jag köpte samtidigt, och som jag har använt massor fick samma fel bara någon vecka tidigare. Kanske Macron sympatistrejkar - ha, ha?)
Efter inköpet av mina linser fick jag höra en ramsa i en affär i Boston, där försäljaren spottade galla när han talade om Sigma. 'Bara tejp i skiten när man öppnar den', fnös han.
'Men Sigma ska väl vara ok linser?', pep jag.
'Har du öppnat någon? - Nehej! Det är bara tejp i den!'gastade han.
Jag var faktisk, trots allt, skeptisk till hans 'bara tejp'-kommentarer, men nu står jag här med två trasiga autofokusar (ev. reparation: £100 pund per skaft!) och min tvättade hals och undrar hur det egentligen står till.
Glad är jag f-n-i-mig inte!
Men visst, bara jag vänjer mig, så går det ju att använda linserna med manuell fokus.
Bildkvalitéen är det inget fel på... ;)
Gitte

ANNONS
Götaplatsens Foto