Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma 15-30 eller 12-24
- Trådstartare frapp
- Start datum
gameburg
Aktiv medlem
Så här säger cyberphoto om 12-24mm:
"Vi tycker:
Kul med väldigt mycket vidvinkel, men skärpan var inget vidare vid max bländaröppning. Bländar man ner blir det något bättre, men inte så mycket som man hade hoppats. Dessutom är den lite seg i fokuseringen.
Spara en månad till och köp Sigmas 14/2,8 istället, kvalitetsskillnaden är himmelsvid!"
Själv har jag ett 15-30mm som jag tycker är mycket bra vad gäller skärpa! Däremot så har det inte så bra motljusegenskaper (relativt mycket reflexer i linserna) å andra sidan så är det en extremvidvinklig lins och jag har inte så mycket att jämföra med.
15-30mm har tyvärr ingen USM, vilket man kan sakna ibland. Det har en suverän närgräns vilket kan ge roliga effekter.
mvh
Patrik
"Vi tycker:
Kul med väldigt mycket vidvinkel, men skärpan var inget vidare vid max bländaröppning. Bländar man ner blir det något bättre, men inte så mycket som man hade hoppats. Dessutom är den lite seg i fokuseringen.
Spara en månad till och köp Sigmas 14/2,8 istället, kvalitetsskillnaden är himmelsvid!"
Själv har jag ett 15-30mm som jag tycker är mycket bra vad gäller skärpa! Däremot så har det inte så bra motljusegenskaper (relativt mycket reflexer i linserna) å andra sidan så är det en extremvidvinklig lins och jag har inte så mycket att jämföra med.
15-30mm har tyvärr ingen USM, vilket man kan sakna ibland. Det har en suverän närgräns vilket kan ge roliga effekter.
mvh
Patrik
sagan
Avslutat medlemskap
gameburg skrev:
Japp, precis vad jag gjorde..kollade in massor av bilder tagna med 12-24:an och de var rent bedrövliga!
Det fick bli en begagnad Sigma 14mm istället och precis som Cyber skriver så är skillnaden himmelsvid!
14/2.8 har dessutom mycket snabb AF (HSM och FTMF)