Mikke Ericsson
Ny medlem
Hej.
Är det någon som har testat detta objektiv eller vet något om det?
Mikke Ericsson.
Är det någon som har testat detta objektiv eller vet något om det?
Mikke Ericsson.
Plusmedlemskap kostar 379 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Prövade det en stund på mediamarkt och du måste nog ha ett rejält stativ.
En duktig filmare och fotograf på norska televisionen, Kjartan, som jag känner köpte det för två år sedan. Han kör Nikon, och Nikon hade ju ännu inte lyckats få ihop VR på de långa gluggarna då, så då spelade det ingen roll att det inte fanns. Jag måste erkänna att jag blev rejält avundsjuk när vi delade gömsle, ett grymt användbart zoomomfång både i gömslen och annars. Med rätt teknik (jag brukar rekommendera att man pressar ned optiken rakt över stativhuvudet med en hand och pressa samtidigt kameran mot ansiktet!!!), och med ett rätt hyfsat stativ, kan man ta bilder även på 1/45 och kanske 1/30 sekund med zoomen på 800 mm, vill jag påstå. Men bäst skjuta fler bilder, för alla blir nog inte skarpa. Jag önskar Canon kom med ett motsvarande zoom med IS. Å andra sidan har jag nyligen fått det nya Canon 800/5,6 IS, fruktansvärt grym optik med otrolig IS. När jag på prov handhöll det första gången före Antarktisresan trodde jag nästan att jag hade stativ under.
Vad gäller bildkvaliteten på Kjartans bilder har jag inget att klaga på. Men så är han jävligt duktig också.