Annons

Sigma 400 mm f5,6 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

dudek53

Aktiv medlem
Har kommit över en 400 mm sigmaglugg, manuell fokusering som passar olympus.

Nån som har erfarenhet av denna glugg?

Tänkte använda min tillsammans med en canon digitalkamera tillsammans med konverter.

Verkar vara svår att hitta nuförtiden, gediget byggd, hur är bildkvalitén?

Nån som kan länka till tester eller annan info om denna glugg på nätet?

glad påsk

Bilagor

• sigma-400.jpg
    sigma-400.jpg
    31.4 KB · Visningar: 495
Jag har ett sådant med Minoltafattning sedan mina analogdagar. Mitt exemplar är ett riktigt stolpskott. Skärpa och kontrast är så dålig att bilderna inte duger till något. Hoppas att du inte betalade allt för mycket.

Har själv ett sådant för Canon, det är ett bra objektiv, mina fågelbilder är tagna med detta objektiv. Har pratat med en repesentant för Tura som är generalagent för Sigma, han skulle kolla upp om det går att chippa om det så att det fungerar till min digitala kamera annars blir det til att köpa ett nytt.
Sven-Åke

haha, jag satt och läste om det på nätet, och det verkar inte vara en höjdare på ngt sätt. Trist !
Kändes gediget och jag gjorde en chansning. Gav 600 spänn för det, de pengarna kan jag nog få tillbaka.

Du som ska chippa om, det är nog inte samma modell vi pratar om, Ditt kan vra ett APO, mitt är ett icke-apo med manuell fokus och ska suuuga fett i bildkvalitet....

- D

Ja, mitt är ett APO objektiv, det kanske är av lite bättre klass då. Jag vet inte.
Otur, men du kanske kan få igen pengarna.
Sven-Åke

Har nu varit ute och testat mitt sigma 400 manuell fokus objektiv och kan bara säga att jag blev positivt överraskad ! Mkt bra skärpa och kontrast och fint släpp...

Bländare 8 å flertalet bilder. De är skarpa och fina. Har plåtat Raw med canon eos 1ds mk2.

För 600 spänn, värt pengarna helt klart, vad tycker ni ? SKickar lite bilder, alla bilder finns här , klicka på länken nedan

http://picasaweb.google.com/dudek53/Sigma400F56Mf

Bilagor

• 3.jpg
    3.jpg
    42.5 KB · Visningar: 262
Senast ändrad:
Har du ett likadant själv?

Hr du kollat bilderna ? Jag tycker det är anmärkningsvärt för en sådan glugg...

ANNONS
Götaplatsens Foto