Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

sigma 50-150/2.8 hört något?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag beställde ett 50-150 från cyberphoto idag, nu får man se hur länge man blir tvungen att vänta. Det blir ett perfekt komplement till tamron 17-50 när man inte vill plocka med sig så mycket. Samma filterdiameter (67mm) gör ju att man reser ännu lite lättare också.

Per skrev:
Neeej, så klart du inte kan sälja DET - jag har kroppsdelar jag hellre skulle vara utan!

/Per

Jasså, skit också, säger du det. Vilka kroppsdelar, mer exakt? Jag menar så jag vet huuur dum jag är om jag säljer det. ;-)

SKa kolla m "ekonomichefen" i firman o se om det finns utrymme att behålla macrot också. Det är väl nästan snarare samvetet som gör att jag inte kan behålla båda.

Uttryck skrev:
SKa kolla m "ekonomichefen" i firman o se om det finns utrymme att behålla macrot också. Det är väl nästan snarare samvetet som gör att jag inte kan behålla båda.

Synd att du inte har objektivet med nikonfattning, då skulle jag kunna ge dig massor med anledningar att sälja det........till mig
;)

Uttryck skrev:
Är det förresten något som är sämre med t ex Sigma objektiv än original? T ex att autofokusen kanske är något långsammare eller att externa Canon blixtar funkar sämre ihop m ett Sigma? Rent allmänt alltså.
Nej !
Sigmas objektiv kan oftast vara jämförbara med Canon. Jag äger ju båda sorter (Sigma 30/1.4, Canon 100/2.8 Macro och Sigma 70-200/2.8) och den stösta fördelen med Sigma är det lägre priset och största "nackdelen" med Sigma är att det inte fins antiskak.
Min Canonblixt (420 EX) funkar lika bra tillsammans med Sigmaobjektiv som Canonobjektiv.

/ Erik

Tack Erik, bra att höra om detta av någon med praktiska erfarenheter.

Jag är vääldigt nära att trycka på knappen för att beställa ett Sigma 50-150mm/f2.8 nu. Sigma macrot 150mm/f2.8 har jag sålt förra veckan.

Jag gillar känslan i Sigmas EX objektiv. Nästan mer än Canons EF-S objektiv faktiskt.

klämde lite på 50-150 idag på fotomässan. Verkar lika bra som resten av sigmas EX objektiv, Skapligt robust och snabbt. Testatde det på en 30D och upplevde fokusen som snabb och exakt.

Nån gång ska bli den första gången.

Mitt sprillans 50-150mm fokuserade helt fel när det kom hem i förra veckan. Nu är det iväg för justering och jag hoppas att det funkar till 120% när jag får hem det.

Det är första gången det händer mig.

Jag tycker att zoomomfånget och det kompakta formatet är väldigt tilltalande. Ofta har 70-200 el.300mm. zoomarna varit lite för "långa" i kortändan.

JanOlofHärnström skrev:

Mitt sprillans 50-150mm fokuserade helt fel när det kom hem i förra veckan. Nu är det iväg för justering och jag hoppas att det funkar till 120% när jag får hem det.

Jag tycker att zoomomfånget och det kompakta formatet är väldigt tilltalande. Ofta har 70-200 el.300mm. zoomarna varit lite för "långa" i kortändan.

har du köpt det i sverige? Har inte hittat något ställe som fått hem dem än....

Senast ändrad:
Jag kollade också på ett 50-150/2.8 på fotomässan, verkade vara en riktigt trevlig glugg! Kommer nog återkomma i köptanken senare, kommer vara perfekt kompletttering till mitt 17-55/2.8 just nu! :D

JanOlofHärnström skrev:

Turascandinavia Service har gjort ett gott jobb när de justerade objektivet.

Hoppas på lite lämpligt väder till helgen.
Ljusstyrka är inte fel denna årstid.

Bästa hälsningar J O

Kantskärpan vid 50mm bl 2,8 (100% förstoring):

Bilagor

• 8594kant.jpg
    8594kant.jpg
    48.2 KB · Visningar: 102
ANNONS
Götaplatsens Foto