Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
sigma 50-150/2.8 hört något?
- Trådstartare abbeman
- Start datum
Per
Aktiv medlem
Uttryck skrev:
Eller fasen också, macrot är så jäkla bra så jag vill knappt sälja det egentligen.
Neeej, så klart du inte kan sälja DET - jag har kroppsdelar jag hellre skulle vara utan!
/Per
Uttryck
Aktiv medlem
Per skrev:
Neeej, så klart du inte kan sälja DET - jag har kroppsdelar jag hellre skulle vara utan!
/Per
Jasså, skit också, säger du det. Vilka kroppsdelar, mer exakt? Jag menar så jag vet huuur dum jag är om jag säljer det. ;-)
SKa kolla m "ekonomichefen" i firman o se om det finns utrymme att behålla macrot också. Det är väl nästan snarare samvetet som gör att jag inte kan behålla båda.
N i C
Aktiv medlem
Uttryck skrev:
SKa kolla m "ekonomichefen" i firman o se om det finns utrymme att behålla macrot också. Det är väl nästan snarare samvetet som gör att jag inte kan behålla båda.
Synd att du inte har objektivet med nikonfattning, då skulle jag kunna ge dig massor med anledningar att sälja det........till mig
N i C
Aktiv medlem
Cyberphoto la ut ett test på objektivet igår, så nu är det nog på gång 
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=50-150N
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=50-150N
ekemannen
Aktiv medlem
Nej !Uttryck skrev:
Är det förresten något som är sämre med t ex Sigma objektiv än original? T ex att autofokusen kanske är något långsammare eller att externa Canon blixtar funkar sämre ihop m ett Sigma? Rent allmänt alltså.
Sigmas objektiv kan oftast vara jämförbara med Canon. Jag äger ju båda sorter (Sigma 30/1.4, Canon 100/2.8 Macro och Sigma 70-200/2.8) och den stösta fördelen med Sigma är det lägre priset och största "nackdelen" med Sigma är att det inte fins antiskak.
Min Canonblixt (420 EX) funkar lika bra tillsammans med Sigmaobjektiv som Canonobjektiv.
/ Erik
Uttryck
Aktiv medlem
Tack Erik, bra att höra om detta av någon med praktiska erfarenheter.
Jag är vääldigt nära att trycka på knappen för att beställa ett Sigma 50-150mm/f2.8 nu. Sigma macrot 150mm/f2.8 har jag sålt förra veckan.
Jag gillar känslan i Sigmas EX objektiv. Nästan mer än Canons EF-S objektiv faktiskt.
Jag är vääldigt nära att trycka på knappen för att beställa ett Sigma 50-150mm/f2.8 nu. Sigma macrot 150mm/f2.8 har jag sålt förra veckan.
Jag gillar känslan i Sigmas EX objektiv. Nästan mer än Canons EF-S objektiv faktiskt.
pet
Aktiv medlem
Här är också ett litet test av gluggen.
http://www.ephotozine.com/equipment/tests/testdetail.cfm?test_id=479
http://www.ephotozine.com/equipment/tests/testdetail.cfm?test_id=479
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
Nån gång ska bli den första gången.
Mitt sprillans 50-150mm fokuserade helt fel när det kom hem i förra veckan. Nu är det iväg för justering och jag hoppas att det funkar till 120% när jag får hem det.
Det är första gången det händer mig.
Jag tycker att zoomomfånget och det kompakta formatet är väldigt tilltalande. Ofta har 70-200 el.300mm. zoomarna varit lite för "långa" i kortändan.
Mitt sprillans 50-150mm fokuserade helt fel när det kom hem i förra veckan. Nu är det iväg för justering och jag hoppas att det funkar till 120% när jag får hem det.
Jag tycker att zoomomfånget och det kompakta formatet är väldigt tilltalande. Ofta har 70-200 el.300mm. zoomarna varit lite för "långa" i kortändan.
N i C
Aktiv medlem
JanOlofHärnström skrev:
har du köpt det i sverige? Har inte hittat något ställe som fått hem dem än....
Senast ändrad:
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
N i C skrev:
har du köpt det i sverige? Har inte hittat något ställe som fått hem dem än....
Canonfattning. Cyberphoto.
(Ev. Hegethorns också)
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
JanOlofHärnström skrev:
Turascandinavia Service har gjort ett gott jobb när de justerade objektivet.
Hoppas på lite lämpligt väder till helgen.
Ljusstyrka är inte fel denna årstid.
Bästa hälsningar J O
Kantskärpan vid 50mm bl 2,8 (100% förstoring):
Bilagor