Annons

Sigma 50-150 2.8 och en 1.4 konverter eller Canon 70-200 4.0 L ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag hade precis bestämt mig för ett Canon 70-200 4.0 L när Sigma annonserade sitt nya objektiv 50-150 2.8. Tillsamman med en koverter på 1.4 skulle jag då också få ett Sigma "70-210 4.0" till ungefär samma pris som Canons objektiv. Jag har tidigare ett Sigma 17-70 2.8-4.5.

Jag har inte råd med det nya 70-200 4.0 IS eller 70-200 2.8.

Jag vågar nog påstå att det blir en kompromiss i bildkvalitet om du väljer 50-150 + converter jämfört med 70-200.

Jag tror att Canons 70-200 f/4L fortfarande är ett av de bästa objektiven för sitt pris på marknaden.

Jag tror dock att det nya Sigmat kan vara i fint format...(strl/vikt)

Är det ett objektiv som kommer att fungera för fullformat?

MVH Niclas,

Tack för information ..

Ett sigma 70-200 2.8 väger som sagt en hel del och kostar dessutom ca 2000 mer än både min Sigma kombo och Canon objektivet. Dessutom känns dessa mindre och smidigare. Tanken var att Sigma kombinationen skulle ge mig mer flexbilitet för samma pengar som Canon. Ett ljusstarkt allround objektiv som enkelt kan förlängas utan att tappa för mycket ljusstyrka/bildkvalitet. Det blir mycket springande barn och porträttbilder.

Jag får nog vänta in de första testerna på Sigma 50-150 för att se om bildkvaliten kan mäta sig med et hyllade canon objektivet.

Om du kollar på Canon så tänk på att stativfästet kostar extra om du skulle vilja ha ett sånt. Inte direkt billigt heller.

Damocles skrev:
Om du kollar på Canon så tänk på att stativfästet kostar extra om du skulle vilja ha ett sånt. Inte direkt billigt heller.

Tror inte det följer m något stativfäste till Sigmas 50-150mm heller tyvärr men är nog billigare än Canons i så fall.

Rejält stativfäste som ingår i priset finns det däremot på Sigma 150mm macro/2.8 (har den) men det är ju ingen zoom då förstås... Men ett ruskigt bra macro.

ANNONS
Götaplatsens Foto