Annons

Sigma 70-200/2,8 II EX vs 70-200/2,8L

Produkter
(logga in för att koppla)
En idé kan vara att kolla på www.photozone.de. De har testat bägge och i deras "verdict" sägs följande:

"The Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX APO HSM DG proved to be a worthy although not stellar representative of its league with quite high performance figures in most categories. At 70mm and 135mm easily matched and even excelled the Canon EF 70-200mm f/2.8 USM L whereas it was somewhat worse at 200mm except at medium aperture settings. Both distortions as well as vignetting are nothing to worry about. The build quality is very impressive. The lens has been discontinued in the meanwhile."

Slutsatsen blir väl att den står sig ganska väl!?

En idé kan vara att kolla på www.photozone.de. De har testat bägge och i deras "verdict" sägs följande:

"The Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX APO HSM DG proved to be a worthy although not stellar representative of its league with quite high performance figures in most categories. At 70mm and 135mm easily matched and even excelled the Canon EF 70-200mm f/2.8 USM L whereas it was somewhat worse at 200mm except at medium aperture settings. Both distortions as well as vignetting are nothing to worry about. The build quality is very impressive. The lens has been discontinued in the meanwhile."

Slutsatsen blir väl att den står sig ganska väl!?

beror förstås på om man skall använda den på en crop eller fullformatskamera, photozone har inte testat speciellt många objektiv på fullformat, dessutom är många av testerna gjorda med en lågpixelkamera och inte dagens mer krävande pixelstinna sensorer.

beror förstås på om man skall använda den på en crop eller fullformatskamera, photozone har inte testat speciellt många objektiv på fullformat, dessutom är många av testerna gjorda med en lågpixelkamera och inte dagens mer krävande pixelstinna sensorer.

Jo, det är ju helt korrekt. Å andra sidan är deras tester, just i detta fallet, gjorda med exakt samma kamera, EOS 350D.
Är det så att resultatet skulle kunna bli dramatiskt annorlunda med tester på en fullformatskamera?

Tack för alla svar!

Photozone var ju nöjda med den, dock var deras recension på ver. 1. Jag fann en review på dpreview och de var nöjda men fann en del problem:

* Relatively weak at 200mm (softness, chromatic aberration, pincushion distortion on full frame)
* Unconvincing 'macro' performance; soft at wider apertures, significant focus shift on stopping down
* Red/cyan bokeh chromatic aberration

Efter att ha tittat på flera bilder tagna med den så gillar jag den, jag kan tycka att bokehn är trevligare på Canons 70-200 2.8L men jag kan inte riktigt förklara varför.

Har du tittat på Tamron 70-200/2.8? Den får i stort sett bättre kritik än Sigman i nästan alla tester, det ända Sigman får bättre på är autofokushastigeheten. Tamron har rykte om sig att vara lite seg när den ska följa oregelbundna rörelser. I några tester får Tamron bättre tom bättre resultat när det gäller bildkvalitet.

Dpreview skriver:
The SP AF 70-200mm F2.8 Di LD (IF) Macro is certainly a very creditable effort by Tamron to produce a high quality, yet affordable fast telephoto zoom. Indeed if we look solely at the studio optical tests, it is a resounding success, as the technical quality of the images this lens can produce is superb throughout most of the range, matching or even outperforming the much more expensive Canon 70-200mm F2.8 L IS USM. It's slightly soft wide open in the middle of the zoom range (most visibly on the more demanding APS-C/DX sensor format), but stop down a little and the quality really starts to shine through. Resolution is excellent from corner to corner, chromatic aberration is generally very low, and vignetting about average for a lens of this class. The close minimum focus distance is very welcome, especially as image quality holds up pretty well, and the rendition of out-of-focus regions of the image is very pleasant; this may not be a substitute for a true macro lens, but it's not bad at all. About the only flaws are the slightly high distortion on full frame (unlikely to be a problem for most typical uses of a telephoto zoom) and occasional severe flare issues with strong light sources just outside the frame (which tends to be a weak point of fast telezooms generally).
http://www.dpreview.com/lensreviews/tamron_70-200_2p8_c16/

Ska du fota sport skulle jag köpa ett ny/beg Canon

Har haft en Sigma 70-200 2.8 rev1 helt ok men tycker Canon är skarpare på f/2,8 och lite snabbare + kvalitets kännslan.

Tamron ska vara lite segare i AF vad jag hört/läst?

ANNONS
Götaplatsens Foto