Annons

Sigma 70-200 APO DG HSM + Nikon Z6

Produkter
(logga in för att koppla)

A_Hernqvist

Medlem
Hejsan,
nån som har Sigma 70-200/2.8 APO DG HSM i kombination med Nikon Z6 och lyckats få autofokus att fungera? Det verkar som att man behöver usb-dockan, men på Sigmas hemsida står inte 70-200:n med på uppdaterade objektiv. Nån som har lösning? En USB-dock kostar några hundralappar, så det är väl inte hela världen, men känns ändå onödigt at köpa om det ändå inte fungerar sedan...
 

ztenlund

Aktiv medlem
Dockan är bara kompatibel med de nyare "Global Vision"-objektiven, dvs Art, Contemporary och Sport. Med andra ord har du ingen glädje av dockan med ditt objektiv.
 

A_Hernqvist

Medlem
Det var la skit da, men tack för info! Vet du eller någon annan om det över huvud taget går attanvända mitt objektiv med Z6?
 

A_Hernqvist

Medlem
Uppdatering löste problemet

Problemet löst.
Jag skickade in objektivet till Tura och de uppdaterade, så nu funkar det finfint.
 

VargenW

Aktiv medlem
Jag kan rekommendera Tura i såna här fall när det krånglar med Sigmaobjektiv. Jag har haft hjälp av dem flera gånger, de är kompetenta och trevliga och inte så dyra heller.
De håller till i Kungsbacka så om man bor i Västsverige kan man åka dit och lämna in direkt så spar man frakten.

Problemet löst.
Jag skickade in objektivet till Tura och de uppdaterade, så nu funkar det finfint.
 

hansjr

Ny medlem
Jag kan rekommendera Tura i såna här fall när det krånglar med Sigmaobjektiv. Jag har haft hjälp av dem flera gånger, de är kompetenta och trevliga och inte så dyra heller.
De håller till i Kungsbacka så om man bor i Västsverige kan man åka dit och lämna in direkt så spar man frakten.
Jag håller med, fungerar väldigt bra att skicka in, jag hade problem med mitt Sigma 150-600 Contemporary, det glappade i min Nikon kamera. Jag mailade Tura. Fick svar av en Robert Adeteg att det förmodligen var kontakten (Jag hade redan testat att rengöra). Skickade in den väl inslaget, och fick tillbaka några dagar senare ännu bättre inslaget. Objektivet fungerar nu perfekt, ruskigt nöjd med servicen jag fick av Robert allt blev väldigt smidigt, får jag problem med mitt 18-35 skulle jag inte tveka att skicka dit.
 
ANNONS