Annons

Sigma 75-200 3.8 uppför sig konstigt!

Produkter
(logga in för att koppla)

Vickeee

Avslutat medlemskap
Hejsan!

Jag köpte nyss ett begagnat Sigma 75-200 3.8. Objektivet ser ut att vara i bra skick, men det fungerar inte riktigt!
Autofokusen vill inte fokusera och jag kan inte ställa in bländaren, kameran visar f1 vilket måste vara helt tokigt!
I Auto och P-läge kan kameran inte heller bestämma slutartiden, den hoppar galet mellan flera sekunders tid och 1/4000!
Jag har provar objektivet i M-läge och med manuell fokus, men då kan jag inte heller ställa in bländare och om jag kollar bildens egenskaper efter att jag tagit den så stämmer inte brännvidden! Den varierar, men jag kan minnas att det stått 1300mm!?
Jag har provat att rengöra kontakterna utan resultat, är det någon som har någon idé om vad felet kan vara? Och vad det kostar att laga isåfall?

Hälsningar Victor

Bilagor

• objektiv.jpg
    objektiv.jpg
    12.4 KB · Visningar: 286
Det kan vara så att mjukvaran i objektivet inte är kompatibelt med din kamera. Det kan bli så ibland med tredjepartsobjektiv som är "lite äldre". Vad jag vet så brukar sigma uppdatera objektiv kostnadsfritt.

Tack för svaren!
Jag har mailat nu och frågat om det är så att de gör uppdateringar gratis. Tänkte ringa, men teknisksupport har bara öppet till 12 :/
Men återigen, tack!

ANNONS
Götaplatsens Foto