Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma Objektiv 70-300/4-5.6 Dg Macro Canon
- Trådstartare briggs
- Start datum
RolandM
Aktiv medlem
För 1400:- är det ett bra objektiv. Jag inbillar mig att jag ägde ett sådant när det hette 70-300 DL Super Macro och sålde det för två öl.
Det jag då upplevde var att fokuseringsmotorn inte hade lätt för sig. Skärpa gick att få till om det bländades ned till bl 8, mellan 70 och 200 m. Mellan 200 och 300 m markant sämre skärpa. I praktiken oavänbart annat än under högsammaren mitt på dagen en molnfri dag.
Om optiken har APO-glas är det en bättre version. Har för mig att de brukar kosta runt 2200:- ungefär om det inte har hänt något med versionsbenämningarna den senaste tiden. I övrigt samma mekaniska konstruktion.
Sigma 70-200/2,8 för 6-7000 är avsevärt bättre.
Det jag då upplevde var att fokuseringsmotorn inte hade lätt för sig. Skärpa gick att få till om det bländades ned till bl 8, mellan 70 och 200 m. Mellan 200 och 300 m markant sämre skärpa. I praktiken oavänbart annat än under högsammaren mitt på dagen en molnfri dag.
Om optiken har APO-glas är det en bättre version. Har för mig att de brukar kosta runt 2200:- ungefär om det inte har hänt något med versionsbenämningarna den senaste tiden. I övrigt samma mekaniska konstruktion.
Sigma 70-200/2,8 för 6-7000 är avsevärt bättre.