Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Sigmna 28-200/3.5-5.6 vs. Minolta 28-100/3.5-5.6?

Produkter
(logga in för att koppla)

marianil

Aktiv medlem
Funderar på att köpa ett nytt hus, Minolta Dynax 5. Har idag en Minolta Dynax 500si som börjar ha sett sina bättre dagar. Tillsammans med den har jag ett Sigma 28-200/F3.5-5.6.

Det är väl knappst någon idé att köpa paketet med följande glugg till: Minolta 28-100/3,5-5,6 D?

I så fall är det väl bättre att spara mellanskillnanden och lägga dem på en annan glugg vid senare tillfälle?

Om det är någon mellanskillnad, spar den.. 28-100:an är en budgetglugg med mycket plast, du kan lika gärna spara pengarna och köpa något lite bättre.. dock så brukar man ju nästan få dem gratis när man köper paket med nya kameror..

/Björn

I så fall struntar jag i gluggen.

Tänkte köpa huset i New York som jag ska dit om två veckor.

B & H Video säljer själva huset med datumbakstycket för $194.95 + tax vilket ger ett pris på ca 1700 s.kr.

Scandinavian Photo verkar vara billigast i Sverige och säljer den med gluggen, men utan datumbakstycket för 2695:-, vilket iaf gör en "vinst" 1000:-

Visserligen har jag inget behov av datumbakstycket men den verkar inte säljas i USA utan.

Tack för rådet! :eek:)

ANNONS
Götaplatsens Foto