Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Självutlösare Minolta Dimage A1

Produkter
(logga in för att koppla)

the_greek

Avslutat medlemskap
I väntan på att jag ska få hem min Nikon D50 har jag lånat en Minolta Dimage A1. Jag hatar den redan. Är det någon som vet var jag kan ställa in självutlösaren? Det verkar inte ens finnas en sån funktion :S. Jag har kollat i alla menyer och det finns inte heller någon knapp.

google =D

efter en stunds googlande hittade jag faktiskt en manual till kameran själv. självutlösaren satt på ett hjul på sidan med olika funktioner....

Vad gäller finesser, funktioner och inställningar kan din kommande D50 kamma sig mot A1:n.

ha, ha... ja säg den finess som inte finns på en A1 ... ser att problemet är löst o ska inte skriva att 97% av problemen sitter bakom sökaren. Lycka till med din D50!

Edit: A1 har självutlösning med 2 sekunders fördröjning, med tio sekunders fördröjning eller varför inte 2-240 bilder med mellan 30 sekunder och 24 timmars fördröjning...

HDFS) (KGS skrev:
ha, ha... ja säg den finess som inte finns på en A1 ... ser att problemet är löst o ska inte skriva att 97% av problemen sitter bakom sökaren. Lycka till med din D50!

Edit: A1 har självutlösning med 2 sekunders fördröjning, med tio sekunders fördröjning eller varför inte 2-240 bilder med mellan 30 sekunder och 24 timmars fördröjning...

Säg det som Dimage 7 och A1/2 inte har :)

ANNONS
Götaplatsens Foto