Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skärmfunderingar

Produkter
(logga in för att koppla)
Jeppe skrev:
Vilken dundertabbe MS har gjort.. dubbla profiler funkar bra i Win 2000.. men i XP kan man bara ha en per kort..

Lösningen är 2 kort i datorn, eller återgå til win2k...

Min 20" Dellskärm är på väg,ska kolla hur den är att arbeta med först, innan jag bestämmer mig.

Japp...extremt dåligt....

Dock desto trevligare att se hur t.ex SW Matrox Powerdesk hanterar 2 kort och flera skärmar.
Total överblick och mycket goda konfigurationsmöjligheter.

Jerry

Ja.. vem vet.. det kanske blir en extra 20" Dellskärm ;)

2100x1680 pixlar ;d i stående format...

*Vad är det som växer ut i pannan??*

Jeppe skrev:
Ja.. vem vet.. det kanske blir en extra 20" Dellskärm ;)

2100x1680 pixlar ;d i stående format...

*Vad är det som växer ut i pannan??*

Förmodligen det tätt samansatta ämne av hudavlagringar som i dagligt tal kallas horn..hehe.

Kan dock rekommendera konceptet med flera kalibrerade skärmar när man arbetar med CS2,
Adobe Bridge, ACR och diverse andra program samtidigt.
Pris/behov??...ja allt är ju relativt.....

Jerry

Jag kör med en Eizo L568 17" och en halvsunkig samsung 17". Kalibrerar bara eizon med monaco optix pro. Sen ställer jag samsungen så gott det går. Delldator med en digitalutgång (eizon) och en analogutgång (samsungen). Samsungen är överfull med verktyg och annat vid bildbehandling.
Om jag har fattat det rätt så ska helst skärmarna ha samma dpi (eller ppi) som utskriften för att skärpning och skärpa ska bli samma på skärm och utskrift, detta gör det bättre med 17" och 21" istället för 19". Har jag för mej.
/tj

Thomasis skrev:

Om jag har fattat det rätt så ska helst skärmarna ha samma dpi (eller ppi) som utskriften för att skärpning och skärpa ska bli samma på skärm och utskrift, detta gör det bättre med 17" och 21" istället för 19". Har jag för mej.
/tj

När jag skriver ut har jag en upplösning på 240 - 360 ppi (inte dpi, det är en skrivare som har dpi), men vad jag vet finns det väl ingen skärm som kommer upp i den upplösningen, eller?

MVH/Stefan

ANNONS
Götaplatsens Foto