Annons

Skärmvy på D60?

Produkter
(logga in för att koppla)

katarina-o

Ny medlem
Hejsan. Jag har sökt runt på forumet, men inte hittat något om detta, så det kan nog vara så att det bara är jag som är trött i huvudet av värmen.

Jag fick en D60 härom dagen, och den verkar trevlig, MEN - går det inte att använda sig av skärmen som man gör på en kompakt digitalkamera (och på de DSLR jag tidigare testat) - kan man inte använda sig av den "i stället" för sökaren. Jag kan inte hitta något om att det går att ställa om till ett sådant läge - utan ser bara infopanelen i skärmen. Är det jag som är dum och inte fattar hur man gör, eller går det helt enkelt inte att "titta via" skärmen.

Nej, Nikon D60 saknar liveview.
Det är ingen funktion man använder särskilt ofta, och D60 är ju en budgetkamera. Makro och stativfotografering, eller att plåta ovanför folkmassor är praktiska tillämpningar.

Vad bra, då var det inte jag som var helt korkad och inte kunde hitta inställningarna. För mig kvittar det egentligen, men blev bara så förvånad.

Ett enkelt sätt att få svar på frågor som denna är att plocka fram och läsa bruksanvisningen. Den kan ge en hel del nyttig information.

Tack snälla för svaret föresten Simon.

Gunnar> Jag har givetvis läst bruksanvisningen, annars hade jag mig inte vänt mig hit. Jag var under intrycket att det var OK att ställa frågor ang. kameror här - det var det i alla fall sist jag var medlem för ett antal år sedan.

Senast ändrad:
Katarina Olivemark

Får jag fråga varför du trodde live view skulle finnas i din nya kamera ?

Vart så nyfiken bara. Så då måste man ju fråga som sagt...Annars får man ju inte svar..

Mvh
Tobbe

mayro skrev:
Katarina Olivemark

Får jag fråga varför du trodde live view skulle finnas i din nya kamera ?

Vart så nyfiken bara. Så då måste man ju fråga som sagt...Annars får man ju inte svar..

Mvh
Tobbe

Det vet jag faktiskt inte. Ha ha. De kameror jag testat i samma prisklass tidigare har haft det, så jag utgick nog krasst från att de flesta hade det. Har antagligen blivit skadad av kompaktdigitalsanvändning där det är normen :)

Vanlig fråga när man konverterar från kompakt till systemkamera, inget konstigt med det. Och...man vänjer sig kan jag tillägga.

ANNONS
Götaplatsens Foto