Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Skärpedjupskontroll på D70 bara svart?

Produkter
(logga in för att koppla)

-big kahuna-

Aktiv medlem
Hej,

jag upptäckte nyss att när jag trycker på knappen för skärpedjupskontroll så blir det bara svart i sökaren. Så har det inte varit förut. Inte för jag använder denna funktion ofta, men vad kan det bero på? Kan det vara någon inställning i kameran, eller har något pajat?

mvh Fredrik

Beroende på vilken bländare du har valt så blir det olika mörkt i sökaren när du bländar ner med knappen. Har du valt en liten bländare (stort nummer) släpps det inte in mycket ljus. Prova att ändra bländare så ser du om det blir ngn skillnad i sökaren.

perkaby skrev:
Låter som om kameran fäller upp spegeln när du trycker på skärpedjupsknappen.

Kolla om det finns en uppdatering av firmware, eller om du kan återställa din kamera till fabriksinställningar.

Googlade lite...
http://photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=00HPA5&tag=

Hej, ja du har rätt, man hör faktiskt att den fäller upp spegeln. Ska försöka med en reset av kameran, Jag har den firmwareuppdatering som kom när D70s släpptes.

mvh Fredrik

tyvärr hjälpte det inte. Har pratat med Nikon Support, men dom hade aldrig hört talas om detta felet. han skulle höra med servicekillarna om dom hade sett detta problem och återkomma.

mvh Fredrik

Fick du någonsin någon ordning på detta problem? Har dykt upp på min D70 också.
(Tycker mig se att du har bytt hus numera.)
mvh
Tomas

Jag tänkte inte mer på problemet och sen bytte jag kamerahus. Ingen lösning på problemet alltså.

mvh Fredrik

ANNONS
Götaplatsens Foto