Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sköta sociala medier åt företag

Produkter
(logga in för att koppla)

Ida Frid

Aktiv medlem
Hej!

Jag har nyligen återgått till att vara frilansare eftr tre år som anställd.

Jag är fotograf, videofotograf, redigerare och skribent och har en idé om att kontinueligt hjälpa företag med deras sociala medier. - Eftersom jag är aktiv inom Instagram och Facebook och har bättre koll inom området än många andra.

Skulle vilja veta om det finns många fotografer som jobbar så?
Eller om ens någon fotograf gör det.

Vill gärna ha era tankar om ersättning etc vid sådana uppdrag också.

Ha en fin dag!
 

Third eye

Aktiv medlem
Har tyvärr inget att tillföra :-/
Vill bara säga att du har mitt drömyrke, trots att jag vet hur mycket hårt jobb som ligger bakom :)
Att frilansa på den breda kunskapen är imponerande.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Låter som ett kul och viktigt uppdrag.
Måste hållas hårt knutet till företaget eftersom de förväntas av omvärlden att vara aktiva och reagera/svara när kunderna är aktiva med frågor och åsikter. Det gäller då att det är företagets syn/värdering som lyser igenom i deras kommentarer.
Större företag har hela avdelningar för att sköta sina sociala konton. Om du ska ratta detta själv åt dem antar jag att du vänder dig till småföretag.

Men som sagt, låter som en riktigt kul (och utmanande) uppdrag.
 

Falumas

Aktiv medlem
Med tanke på hur mycket klåpare det finns i den branschen är det nog bra att nya kommer in.
Glöm inte att hitta på bra mätbara KPIs att mäta framgången med, så har du kunderna långfristigt.
 
ANNONS