plusminusgurkan
Aktiv medlem
Det sägs att det bara är vissa av canons objektiv som är tillräckligt skarpa för att utnyttja mark-treans höga upplösning. Är det någon som vet var jag kan hitta information om det?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
christianhylse skrev:
Sigma 17-70 skulle ju vara ett mycket trevlig objektiv på en fullformatssensor.
Samt 50/1.2, 85/1.2, 100/2 och 180/3,5. Man kan även lägga till alla supertele mellan 200 och 800 mm.froderberg skrev:
Några riktigt bra gluggar är 35/1,4; 50/2,5 macro; 85/1,8; 100/2,8 macro; 135/2; 200/2,8.
Under 35 mm är finns det inga supergluggar med flera som är rätt bra. Både 24/1,4 och 24/2,8 ska vara bra. Jag har 24/1,4 och här väldigt nöjd med den.
christianhylse skrev:
finns det någon som kan svara på min fråga något så när seriöst?
christianhylse skrev:
ok, canon ef-s-gluggar är ändå inte av intresse,
men...går det att använda t ex ett Tamron 18-50 eller sigmas 17-70 på fullformats-hus? fick inte riktigt svar på min fråga.
ett Sigma 17-70 skulle ju vara ett mycket trevlig objektiv på en fullformatssensor.
mvh
Robin Gyllander skrev:
Men den har väl samma pixeltäthet som en 40d?
Det är väl bara att köra manuellt om du vill det, men skulle du få bättre resultat med manuell fokusering?christianhylse skrev:
apropå på 50 F/1.2 L, 85 F/1.2 L och så vidare, så är ju detta fantastiska gluggar, men det kostar också rejält mycket pengar. Plus att man tvingas leva med AF, men det får man väl stå ut med![]()
christianhylse skrev:
apropå på 50 F/1.2 L, 85 F/1.2 L och så vidare, så är ju detta fantastiska gluggar, men det kostar också rejält mycket pengar. Plus att man tvingas leva med AF, men det får man väl stå ut med![]()
Robin Gyllander skrev:
Är det int 50/1,2 som är oskarpare än 50/1,8 II?
christianhylse skrev:
--
apropå på 50 F/1.2 L, 85 F/1.2 L och så vidare, så är ju detta fantastiska gluggar, men det kostar också rejält mycket pengar. Plus att man tvingas leva med AF, men det får man väl stå ut med[/B]