Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Skillander på olika typer av minneskort
- Trådstartare jns
- Start datum
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Hur tänker du tömma kameran?
Om du tänker använda extern läsare tror jag CF ger en billigare totallösning.
JAg har dåliga erfarenheter av drivrutiner til smartmedia och externa läsare, slog ut min CF FireWireläsare då jag instalelrade en smartmedialäsare.
Roine
Hur tänker du tömma kameran?
Om du tänker använda extern läsare tror jag CF ger en billigare totallösning.
JAg har dåliga erfarenheter av drivrutiner til smartmedia och externa läsare, slog ut min CF FireWireläsare då jag instalelrade en smartmedialäsare.
Roine
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Helt kalrt du kan köra kamerans USB, det brukar fungera bra men....
Du skrev att en 1GB microdirve kunde vara målet på sikt.
Med USB ver 1 tar det en bra stunda tt tömma en sådan. HAr ett antal till min EOS D60.
Då är en extern firewireläsare att föredra.
En annan aspekt är att man kan formattera ett kort om det blir problem med en extern läsare, det kameran gör vid fomattering är i regel en snabbformattering, dvs rensar bara indexspåret.
Helt kalrt du kan köra kamerans USB, det brukar fungera bra men....
Du skrev att en 1GB microdirve kunde vara målet på sikt.
Med USB ver 1 tar det en bra stunda tt tömma en sådan. HAr ett antal till min EOS D60.
Då är en extern firewireläsare att föredra.
En annan aspekt är att man kan formattera ett kort om det blir problem med en extern läsare, det kameran gör vid fomattering är i regel en snabbformattering, dvs rensar bara indexspåret.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
AHA, då är det game over då....
Roine
AHA, då är det game over då....
Roine
Stegge
Aktiv medlem
Re: Ingen Firewire på kameran..
Förlåt. Jag tyckte mig läsa att du hade S2'an. Men nu ser jag att du skrev S602.
Så går det när man läser för snabbt.
Alon skrev:
bara USB.
Om vi antar att Microdrive är uteslutet än så länge och jag tankar ner via USB vilken typ av kort är då bäst?
//Jens
Förlåt. Jag tyckte mig läsa att du hade S2'an. Men nu ser jag att du skrev S602.
Så går det när man läser för snabbt.
masur
Aktiv medlem
CompactFlash formatet är det enda rätta att satsa på. SmartMedia är ett format som inte utvecklas längre. Både Fuji och Olympus har bytt till ett nytt format kallat Xd.
Se minneskorten som filmer och köp hellre flera lite mindre kort än ett stort. Ett 128MB CF-kort från SanDisk kan köpas för 750kr hos NetOnNet (Frakt från 19kr). Ett bra kort som skulle passa till Fuji S602. Snabbare kort lär du inte behöva. SanDisk-kort fungerar utan problem i de flesta kameror vilket inte kan sägas om kort från alla tillverkare. Vet inte hur känsliga Fujis kameror. Prisbilden på kort varierar kraftigt och det lönar sig att jämföra priser.
Se minneskorten som filmer och köp hellre flera lite mindre kort än ett stort. Ett 128MB CF-kort från SanDisk kan köpas för 750kr hos NetOnNet (Frakt från 19kr). Ett bra kort som skulle passa till Fuji S602. Snabbare kort lär du inte behöva. SanDisk-kort fungerar utan problem i de flesta kameror vilket inte kan sägas om kort från alla tillverkare. Vet inte hur känsliga Fujis kameror. Prisbilden på kort varierar kraftigt och det lönar sig att jämföra priser.
Senast ändrad: