Annons

Skillnad på bläck??

Produkter
(logga in för att koppla)

Jerkan

Aktiv medlem
Undrar om någon har erfarenhet av icke original bläck?
Har en Epson R1800 men tycker att det är ganska saftiga priser på patronerna, med icke original kan man komma ner till nästan halva priset.
Frågan är givetvis hur det påverkar resultatet?

/Jari

Håller absolut med. En uppsättning bläck till min Epson R200 kostar lika mycket som printern kostade.
Men det mest irriterande är att naturligtvis tar någon färg slut först (alltid gul för mig), och när man byter en färg i taget så tar själva bytesproceduren en orimlig mängd färg av samtliga patroner i själva intieringen av den utbytta patornen.
Konstig mening, begriplig?

Bostromi skrev:
Håller absolut med. En uppsättning bläck till min Epson R200 kostar lika mycket som printern kostade.
Men det mest irriterande är att naturligtvis tar någon färg slut först (alltid gul för mig), och när man byter en färg i taget så tar själva bytesproceduren en orimlig mängd färg av samtliga patroner i själva intieringen av den utbytta patornen.
Konstig mening, begriplig?

Fullt begripligt Per!
Ajdå..visste inte att bytet av en patron slukar färg från de andra? Har precis köpt skrivaren och har inte bytt patron ännu men det börjar bli dags nu.
Vet inte riktigt om man ska prova inkclubs bläck eller hålla sig till original? Undras hur det blir om man blandar originalbäck och icke original?

/Jari

Jag skulle vilja ha andra erfarenheter, och inte göra egna alltså, av hur alternativa bläck fungerar med epson skrivare-papper.
Jag får helt tillfredställande bilder mer R200, epson bläck och epson papper. Törs inte prova alternativ och avvaktar, fegt, andras erfarenheter.

ANNONS
Götaplatsens Foto