Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Skit på sensorn

Produkter
(logga in för att koppla)

OmniM

Aktiv medlem
Jahapp ... då var det dags för den första sensorrengöringen. Passande till jul å allt.
Sitter här å e lite bakis så mina små grå vänner i huvet samarbetar inte värst bra och undrar därför vart på sensorn skitet sitter...

BILD - skitet i högra hörnet. Vart på sensorn är det? Om jag håller kameran upp och ner å stirrar på sensorn... om ni hajjar vad jag menar ;)

Kan Nikon i UpplandsVäsby fixa det om jag åker dit? Vill inte vara utan över jul...

Tack på förhand...

Vid såhär lite så det vara en god idé att testa med en såndäringa gummigrej som man sprutar vatten in i örat med, om du förstår vad jag menar ?

blås lite lätt medans du håller kameran upp o ner. hjälpte för mig. även om jag använde en sån där burk med tryckluft utan pipa på först. och min sensor var SKITIG. borde hjälpa.

Kanske kan spara dig några kronor.
Mvh Simon

japp, hajar vad du menar för mojäng =)
Skulle dock hjälpa lite om jag visste vilken del av sensorn detta är =)

WOHO! Fick bort skiten, men det satt som ... ja... gjutet :p
Men min undran kvarstår iaf... om nån snäll själ kan upplysa mig om det =)

Bilden är upp och ner samt spegelvänd på sensorn, så sitter dammet i nedre högra hörnet i bilden så sitter det i vänstra övre hörnet på sensorn.

ANNONS
Götaplatsens Foto