Annons

Skolas hemsida, förslag?

Produkter
(logga in för att koppla)

LasseL

Aktiv medlem
Hej på er!

Jag har fått uppdraget att bildsätta en hemsida för en skola. Jag har kollat en del på hemsidor för att få inspiration, men inser sakta men säkert att det kommer att ta en hel evighet att göra detta.

Finns det nån här som har förslag och exempel på snygga skolhemsidor? Utöver detta, vad har ni för tankar och ideér kring hur en bra skolhemsida egentligen skall se ut?

Alla tankar mottages tacksamt.

Mvh

/Lasse

Nu vet jag inte hur det ligger till i ditt fall men om du bara ska fotosätta den så borde det alla redan finnas en färdig kravställning från skolan, hemsidemakaren och designern som du kan luta dig mot. Men du ska kanske göra hela sidan själv?

Såklar jag har krav, men den konstnärliga sidan av bildsättningen kan jag ju alltid spåna på och dessutom har jag visst inflytande över hur allt skall se ut också för den delen. Tanken med frågan är att få inspiration över hur man bäst bildsätter en hemsida så den blir konkurrenskraftig.

Jag skulle säga att det beror på vad det är för slags skola och vilka man vill nå med hemsidan.

Men generellt vill man väl fånga någon form av känsla/miljö på skolan och presentera den på ett sånt sätt att målgruppen känner sig lockad. till exempel är väl grupptillhörighet på olika plan något som lockar såväl elever som föräldrar.

ANNONS
Götaplatsens Foto