Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Skumt streck i sökaren?

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas Hansson

Avslutat medlemskap
Har nyligen köpt en D70 och fotat ca 150. I dag upptäckte jag ett konstigt streck i sökaren. Det finns bara där när kameran är påslagen - något fel? Se bilden för att förstå vad det är (det är rött på bilden men svart i sökaren)... Jag vet att det inte är raster för de har jag provat att stänga av och sätta på och strecket är fortfarande kvar... Strecket är betydligt tunnare än på bilden, syns inte speciellt tydligt i sökaren men är vansinnigt störande.

Bilagor

• sokare.jpg
    sokare.jpg
    31 KB · Visningar: 561
Det är en klassiker, det finns en bunt trådar om det där strecket ändå från när D70 introducerades.

Det är en kabel till LCD-displayen i mattskivan, eller möjligen autofokuspunktbelysningen. Det är normalt i alla fall.

Tacj för snabbt svar. Ok, så då får jag leva med det då?

Jag sökte i forumen men hittade inget om detta... Ska leta nogrannare igen.

Andreas Hansson skrev:
Jag sökte i forumen men hittade inget om detta... Ska leta nogrannare igen.
Jag hittade bara en tråd nu när jag sökte själv, så jag tror att mitt selektiva minne måhända har uppgraderat klassikerstatusen något mer än frågan förtjänade :) Här är den.

ANNONS
Götaplatsens Foto