Maria F
Aktiv medlem
Har just testat min Skyport tillsammans med min Sigma EF DG 500 Super. Efter mycket trixande med olika inställningar så får jag blixten att lösa ut med hjälp av sändaren. Tyvärr löser den inte ut varenda gång (oavsett om jag använder testknappen eller kamerans avtryckare). Vad kan vara galet? Är det förarfel eller glapp?
Blixten är inställd på manuellt.
I kameran har jag ställt in commander läge.
På både sändare och mottagare har jag kanalerna i defaultläge (om jag fattat rätt så ska det vara kanal 1).
I kamerans inställningar har jag också angett kanal 1 (även om jag tror att det inte spelar så stor roll).
Angiven grupp är 1, både på mottagare och sändare.
Sändaren är inställd på "All" (vilket tydligen ska trigga alla blixtar i en grupp).
Hjälp mig snälla någon! Jag är en sann "instruktionsboksfreak", men i kameravärlden hjälper det föga. Min erfarenhet är att de flesta manualer är skitdåliga.
Blixten är inställd på manuellt.
I kameran har jag ställt in commander läge.
På både sändare och mottagare har jag kanalerna i defaultläge (om jag fattat rätt så ska det vara kanal 1).
I kamerans inställningar har jag också angett kanal 1 (även om jag tror att det inte spelar så stor roll).
Angiven grupp är 1, både på mottagare och sändare.
Sändaren är inställd på "All" (vilket tydligen ska trigga alla blixtar i en grupp).
Hjälp mig snälla någon! Jag är en sann "instruktionsboksfreak", men i kameravärlden hjälper det föga. Min erfarenhet är att de flesta manualer är skitdåliga.