Annons

små miniatyrer hjälp?!

Produkter
(logga in för att koppla)

mejaaa

Aktiv medlem
Nåt snille som kan hjälpa mig???

När jag uppdaterade till PS6 så kom ett problem med på köpet- se min bifogade bild.
Vanligtvis brukar jag se bilderna i små miniatyrer vilket gör det lättare att sortera bilder än att behöva öppna alla i camera raw.. vad gör jag nu?
jag har uppdaterat till nyaste versionen av camera raw så det borde inte vara problemet..
nån som kan hjälpa mig? hur ändrar jag snabbt så jag kan se miniatyrerna igen?
jag har fotat i raw med canon 5d mark III
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2013-06-07 kl. 16.49.47.jpg
    Skärmavbild 2013-06-07 kl. 16.49.47.jpg
    22.1 KB · Visningar: 322
Nåt snille som kan hjälpa mig???

När jag uppdaterade till PS6 så kom ett problem med på köpet- se min bifogade bild.
Vanligtvis brukar jag se bilderna i små miniatyrer vilket gör det lättare att sortera bilder än att behöva öppna alla i camera raw.. vad gör jag nu?
jag har uppdaterat till nyaste versionen av camera raw så det borde inte vara problemet..
nån som kan hjälpa mig? hur ändrar jag snabbt så jag kan se miniatyrerna igen?
jag har fotat i raw med canon 5d mark III

Du har rätt i att det är CR som är problemet, det har att göra med operativsystemets version av RAW konvertera.
Du behöver OS X 10.8 eller senare för att visa tumnaglar.
Se http://support.apple.com/kb/ht5371

Vilken version av OS X har du? Har du iPhoto/Aperture?
 
Tack äntligen nån som kommer med svar..
Men när jag tittar i min Mac så står det att jag har "10.6.8"
Är det detta jag ska ha? Hur jag gör isåfall för att uppdater?
Är inte så bra på just operativsystem, bör jag uppdatera detta?
Snälla svara..är lite desperat ..sitter med massor av bröllopsbilder som behöver redigeras och blir galen när jag måste öppna varje bild för sig..och inte ser tumnaglarna..
 
Jag vill också passa på att nämna att det aldrig har varit några problem med att se bilder i finder från canon 5 d mark II..alltså bara III.. :(
 
Tack äntligen nån som kommer med svar..
Men när jag tittar i min Mac så står det att jag har "10.6.8"
Är det detta jag ska ha? Hur jag gör isåfall för att uppdater?
Är inte så bra på just operativsystem, bör jag uppdatera detta?
Snälla svara..är lite desperat ..sitter med massor av bröllopsbilder som behöver redigeras och blir galen när jag måste öppna varje bild för sig..och inte ser tumnaglarna..

Mountain Lion heter 10.8, så då är det väl det du ska uppgradera till, finns på apple.se att köpa och ladda ner för 149 kr typ. Om det löser ditt problem vet jag inte men det kanske nån annan vet.
 
ANNONS