Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snälla hjälp en amatör!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredde82

Aktiv medlem
Sitter å leker lite i PS Elements9 med hjälp av lite olika böcker. Har dock stött på ett problem, jag kan inte lägga en svart lagermask. Jag gör precis som det står, håller ned CTRL å trycker på lagermask-symbolen men får bara en vit lagermask?! Nån som vet vad jag gör fel??

Tack på förhand!!

Sitter å leker lite i PS Elements9 med hjälp av lite olika böcker. Har dock stött på ett problem, jag kan inte lägga en svart lagermask. Jag gör precis som det står, håller ned CTRL å trycker på lagermask-symbolen men får bara en vit lagermask?! Nån som vet vad jag gör fel??

Tack på förhand!!

Inte så hemma på Elements men i PS är det ctrl+i

Tack på förhand!!

Klicka på den svartvita rutan längst ner i verktygsfältet för att ändra från svart till vitt.

Tack på förhand!!

Du ska trycka ALT och lagermasksymbolen, inte CTRL. När du däremot redan har en lagermask ska du kunna byta färg på den med CTRL + I.

Glöm inte att masken måste vara i fokus för att det skall fungera. Är fel lager valt händer ingenting.

ANNONS
Götaplatsens Foto