Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Snabbaste minneskortet!

Produkter
(logga in för att koppla)

TxT

Aktiv medlem
Hej
Undra vad som är det snabbaste och bästa minneskortet att sätta i D200. Vad finns det bästa priset?

mvh Thomas

TxT skrev:
Hej
Undra vad som är det snabbaste och bästa minneskortet att sätta i D200. Vad finns det bästa priset?

mvh Thomas
Sandisk compactflash 4 GB Extreme IV. 799 kr på TBH. Kanske finns billigare men där köpte jag mitt. TBH ät överlag billiga på all sorts fotoutrustning. De har bättre sortiment än man kan tro, eftersom de sysslar med all sorts hemelektronik och foto, inte på något sätt är deras specialitet.

EN följd fråga!

Vad är det som gör att man kan använda seriebildestagningen fullt ut. Är det enbart kameans förmåga att buffra bilder eller eller är det en kombinationa av kamera minneskort?

Adress till TBH?

/Thomas

Re: EN följd fråga!

TxT skrev:
Vad är det som gör att man kan använda seriebildestagningen fullt ut. Är det enbart kameans förmåga att buffra bilder eller eller är det en kombinationa av kamera minneskort?

Adress till TBH?

/Thomas
Minneskortet har betydelse, tror dock inte det finns någon kamera som är betjänt av snabbare hastigheter än Extreme III. Kanske nya Mark III kan behöva Extreme IV för att kunna köra bufferten fullt ut, fast det har jag inga egentliga belägg för. Men det är den enda kameran hittills som eventuellt skulle kunna behöva mer än Extreme III.

fördelen med snabbt minne ä rom man har en snabb kortläsare till datorn och vill ha över bilderna snabbt.

Jag kör med sandisk 2,sandisk extreme 3,sandisk extreme 4
o märker sällan någon skillnad.Kamerorna jag kör med är 5D o 1dsm2.

Tack för svaren.

Tack ska ni ha för svaren. Nu har en del funderingar skingras.
/Thomas

ANNONS
Götaplatsens Foto