Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Softning
- Trådstartare LEP41
- Start datum
Per Johnni
Medlem
Om du menar att få bilden mjukare med en anings oskärpa brukar jag göra så här i PSE2 med en i övrigt färdig bild:
- Duplicera lager
- Filter;Oskärpa;Gaussisk oskärpa. Välj radien så att du får lite mer oskärpa än vad du vill ha
- Prova dig fram med Opaciteten för lagret tills du blir nöjd
- Minska oskärpan på vissa partier? Välj suddgummi; Läge
ensel; Standardpenslar:Airbrush, mjuk rund,lämplig storlek; Opacitet 20%. Sudda bort oskärpan. Eftersom opaciteten är 20% får man sudda flera gånger om man vill ta bort all oskärpa.
- Gör allt till ett lager
Det här kanske inte är det bästa sättet men än så länge är det i alla fall det sätt som jag använder mig av.
- Duplicera lager
- Filter;Oskärpa;Gaussisk oskärpa. Välj radien så att du får lite mer oskärpa än vad du vill ha
- Prova dig fram med Opaciteten för lagret tills du blir nöjd
- Minska oskärpan på vissa partier? Välj suddgummi; Läge
- Gör allt till ett lager
Det här kanske inte är det bästa sättet men än så länge är det i alla fall det sätt som jag använder mig av.
fotord
Aktiv medlem
Jag gör på samma sätt.
Ibland lägger jag ett nästan överskärpt lager i botten och över det ett lager med något för mycket gaussisk oskärpa med låg opacitet. Jag har någon gång lekt med att ljusa upp detta lager något med "mellanreglaget" i "levels/nivåer" och sedan sudda bort den slutgiltiga softningen runt ögon och liknande med en lagermask (så man kan "sudda tillbaka oskärpan" utan att behöva göra om lagret)
Ibland lägger jag ett nästan överskärpt lager i botten och över det ett lager med något för mycket gaussisk oskärpa med låg opacitet. Jag har någon gång lekt med att ljusa upp detta lager något med "mellanreglaget" i "levels/nivåer" och sedan sudda bort den slutgiltiga softningen runt ögon och liknande med en lagermask (så man kan "sudda tillbaka oskärpan" utan att behöva göra om lagret)