Annons

Sommarens FotoÄventyr??

Produkter
(logga in för att koppla)

roninen

Aktiv medlem
Jag ska till turiket och ligga på en segelbåts tur i en vecka... sen ska jag o nårra kompisar på en "roadtrip" runt om i europa, hade tänkt i ordningen jönköping - trelleborg - berlin - prag - wien - trieste - venedig - zermatt - mont blanc - luxemburg - o sverige igen.... nån som har nått tips på nått mer sevärt i europa ?
 

Naomi

Aktiv medlem
Jag hoppas på att få fånga livsglädjen hos olika människor. Ser ofta folk som bär på så mycket smärta, trots att solen skiner och blommorna blommar så tycks ändå inte alla se det... och uppskatta det stora i det lilla.

Kommer att segla och åka båt i sommar så det blir att fota en del människor och båt-action bilder!

/Naomi
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Robin: Wouw det låter spännande både med seglingen och roadtrippen!
Hoppas att det blir fina minnen, både i själen och på filmen;)
**

Ett av mina stora äventyr i sommar blir faktiskt att traska på mina barndomsstigar, fota sommarens huggormar osv,, lääängar lika mycket dit som att åka på min Lofotresa, fast på olika sätt,,

Mvh Niclas,
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Naomi skrev:
Jag hoppas på att få fånga livsglädjen hos olika människor. Ser ofta folk som bär på så mycket smärta, trots att solen skiner och blommorna blommar så tycks ändå inte alla se det... och uppskatta det stora i det lilla.

Kommer att segla och åka båt i sommar så det blir att fota en del människor och båt-action bilder!

/Naomi

Helt sannt!

Lätt att ens egen individualism tar över;/

Finns ju inget som slår glädjen att göra ngn annan glad!!!!!

Mvh Niclas.
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
;)

Härligt,,

Fotar du sv/v färg eller digitalt?
Ser framför mig att sv/v passar fint "runt om i Europa med en Citroên";)!!

Mvh Niclas,
 

stiligman

Aktiv medlem
Det blir nog en tur till västkusten, och en till skåne, framförallt Österlen .... och så lite streetbilder .... lite bilrace .... och en hel del annat ..... inte så mycket planerat än, det mesta kommer att ske på impuls ......
 

Saigon

Aktiv medlem
Ryska Karelen

Ska dit för att se var mina förfäder kommer ifrån ett par dagar. CF-korten kommer att vara tömda innan och batterierna laddade :) ...hoppas på lite fina gammaldags landskap vid Ladogas strand.
 

pul

Aktiv medlem
bila till italien

Ska bila till italien om en vecka...har väl tänkt göra nån sorts resedagbok i bild och textform.
Förhoppningsvis någon som man kan ta fram och minnas det roliga ifrån resan.

Sen är det ett besök i Venedig inplanerat och då är det ju helt klart läge att bränna film. Förmodligen kommer man bara dit en gång i livet.
 

Joflopp

Aktiv medlem
Sommaren är här :)

Håller på att realiesera ett projekt som jag länge tänkt att jag ska göra. Cyklar runt i Göteborg för att hitta bra vinklar på stora kranar av olika slag som ska utgöra mitt motiv i projektet "Bilder med mycket grova korn". Innebär även att jag måste lära mig framkalla och kopiera själv och just nu lusläser jag det här forumet och andra webbsidor samt en del böcker.

Blir det något att glädjas över så får jag väl lägga upp dem här på fotosidan.se :)
 

stiligman

Aktiv medlem
roninen skrev:
Jag ska till turiket och ligga på en segelbåts tur i en vecka... sen ska jag o nårra kompisar på en "roadtrip" runt om i europa, hade tänkt i ordningen jönköping - trelleborg - berlin - prag - wien - trieste - venedig - zermatt - mont blanc - luxemburg - o sverige igen.... nån som har nått tips på nått mer sevärt i europa ?
Skulle tro att du hittar en del på den trippen, Luxenburg gillar jag, det du har missat i så fall är Bryssel ... det är en stad jag gillar.
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Sommarens första sommerliga dagsäventyr precis avklarat;)!

Jag hade frukostPicknick med min flickvän här vid Östersund Storsjöstrand,, Soligt, vackert och några rutor svartvitt blev det på min flickvän i sommargräset;)!

Hoppas bilderna blev fina, hon platsar finfint på B/W-bilder eftersom hon har en lite "klassisk stil;)

Mvh Niclas, Som försöker att se VArje dag som ett äventyr i sig själv!
 

jonaseriksson

Aktiv medlem
Gotland digitalt

Ska troligen och förhoppningsvis köpa en D100, sen blir det södra Gotland med några polare!

Lycka till med alla resor!
/Jonas
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Sitter just och tänker tankar om DSLR;)

Långt bortom min ekonomi just nu,,

Jag väntar några år så slår jag till med ny Mac på samma gång;/

Blir å köpa lite mer film för min del;)

Mvh Niclas,
 

Highweiss

Aktiv medlem
För mej blir det tre veckor i Paris, nån avstickare ut från stan också. Mycket gatufotande ska det bli av. Åker i augusti, så det lär väl bli rejält svettigt, hett och allmänt storstadsjävligt - men Paris är ju Paris! Kommer att njuta!

Tänkte skaffa ett SanDisk Ultra II 256Gb, så det skall nog räcka... Nej, skämt å sido så är jag på hugget efter en portabel hårddisk av nått slag. Ett måste om man rör på sig! Man kan väl alltid kila in i nån fotobutik och bränna bilder på CD, men det blir väl också dyrt i längden...

Anyway - Oscar, missa inte gammal stan i Riga om du åker till Lettland!
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Paris har jag och min flickvän läänge haft i tanken nu.
Har aldrig varit där,,
;)
OM man önskar lära känna stan från utsidans sevärdeheter med lite landsbyggd och in mot kärnan med museer och gallerier, hur lång tid behöver man? Vi tycker om att strosa med ro genom städer utan stress, vet ju att man hinner mycket på 3/4 dagar om man vill Men vi önskar som vanligt ingen stress;)!

10-14 dagar??

Mvh Niclas, som är resesugen;/)
 

ganska

Aktiv medlem
Jag tänker sticka till usa med familjen 2veckor plåtar väl en del då! Sen blir det landet någon/några veckor med en fin skog och några fina sjöar i närheten som vi ska besöka! Ser fram emot sommaren!

//Mvh Viktor Olsson
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Ja, enligt mig så är det INte mycket som slår de små (och stora) äventyren runt om i hemmatrakterna!

Där känner man rötterna längs stigen och Hackspettens/Ugglans håligheter här och där,,,

Jag har några levande bildideer från en hemmaplats som jag länge längat efter att få chansen på,, det är ngt "så enkelt som att fotografera Sädesärlor sittande i vass-snår längs en sjö,," en av mina mest besökta platser. Det är ett stort äventyr varje gång. Längat dit!!!

Hoppas ni får många små äventyr där ni bor, kanske blir de dem största i sommar;)!

Mvh Niclas,
 

SmurfMolly

Aktiv medlem
Re: Abisko

AKA skrev:
Hoppas på en resa till Abisko med mina vänner. Har pratat lite om kortare dagsturer så lite tyngre utrustning fungerar nog bra att ta med. Aldrig varit där förut men hört att det ska vara väldigt fint. Hoppas på några fina fjällbilder samt att få pröva mitt nya tele.

/Ante
Jag ska också upp till Abisko i slutet på Juli! Ska bli så himla roligt och jag längtar massor! Kommer också att göra dagsvandringar och bo torrt och varmt på turiststationen... min första gång i fjällen.. men jag kan tänka mig att det blir fler gånger... älskar landskapet...

/Malin
 
ANNONS