Annons

Sony a200!

Produkter
(logga in för att koppla)

Nickesvenfelt

Aktiv medlem
+ och - med den kameran? (Sony a200)

Jag vet att sony a200 funkar med minolta objektiv.
Här hemma har jag:
"AF Zoom 35-80mm 1:4(22)-5.6"
"AF TELEZOOM 100-300mm 1:4.5(32) - 5.6"

Är det verkligen värt 1,200 kr för kitobjektivet?
Klarar jag mig med 35-80 som "kitobjektiv"?

Vad passar de objektiven till?

Nej, det räcker inte med 35-80:an.

35mm ger för dålig vidvinkel. Du bör ha minst 24mm och ännu bättre 18mm. Du bör nog satsa på kitoptiken.

Inte brukar kitoptiken fördyra pakteten med över tusen kr väl? Det brukar handla om hundralappar enbart i skillnad...Så 1200 kr dyrare??

Kolla in andra inköpsplatser är mitt första råd om kitoptiken skulle fördyra så som du skriver..

Men du bör ha med kitoptiken tycker jag nog...

Kan bara stämma in i kören - har Du inget annat än 35-80, så köp hus + kit-objektiv. Vågar jag gissa att de objektiv Du redan har är silverfärgade? I så fall är de ganska "billiga". De duger att börja med, men Du kommer mycket snart att upptäcka att de inte räcker till.

Att det står 1.200.- i prislistorna för kit-objektivet är inte samma sak som att Du betalar 1.200.- för det tillsamans med huset. Det handlar snarare om 700.- och det är det definitivt värt. I några fall är det fråga om ännu mindre, men då måste man passa på direkt när de rear.

Jag hittar a200-kit för 4.136.- och huset för 3.387.- på prisjakt.se. Ett 18-70 på tradera.se står just nu i 299.- + 50.- i frakt och kommer förmodligen att stiga 200.- under de dagar som är kvar, så skillnaden mot att köpa nytt är försumbar.

Andra objektiv.

Som någon sa - 4100 för kit, 3300 utan. 800 kr ungefär.

- Nej, det är inte silverfärgat.
- Jag har även ett 100-300mm telezoom

Några + och - med kameran?

Iofs så kan du ju handla för 3300 kr och sedan handla ett kitzoom billigt på blocket.om du saknar vidden...

och klarar du dig med det du har redan idag så är det bara fota och ha kul..

Och vilket 100-300 är det du har?? Iofs spelar det ingen större roll. Dom skall enligt dyxum vara rätt hyfsat bra allihopa 100-300 minoltaoptikerna

ANNONS
Götaplatsens Foto