Annons

Sony A7iii går ej att stänga av usb power supply

Produkter
(logga in för att koppla)

jadu123

Medlem
När jag kör tethered från min Sony A7iii till Mac (usb c - usb c) så dränerar den batteriet på min Mac fast usb power supply är off. Jag får även den lilla kontakt symbolen brevid batteriet på skärmen som tyder på att batteriet laddas i kameran. Hur i hela världen får jag det att stängas av?
 

mikoto

Aktiv medlem
Det kan du nog inte, i de flesta situationer är det önskvärt att kameran laddas samtidigt så den ej stängs av. Det är så de flesta usb prylar fungerar. Iaf usb c. Några av mina usb 2 kameror laddar bara i avstängt läge, för mig är det negativt.
 

jadu123

Medlem
Ska inte vara så då det tidigare har gått att stänga genom att ta usb power supply off men inte längre. Bra skumt
 

Snuddas

Aktiv medlem
När jag kör tethered från min Sony A7iii till Mac (usb c - usb c) så dränerar den batteriet på min Mac fast usb power supply är off. Jag får även den lilla kontakt symbolen brevid batteriet på skärmen som tyder på att batteriet laddas i kameran. Hur i hela världen får jag det att stängas av?
Gå till Meny: Under Installation (symbol "resväska"), flik 4. Gå till "USB Strömförsörjning" och välj "Av" så slipper du laddning när du kopplar in till dator! OBS! Glöm inte att trycka "Ok"!
Om du har engelsk meny: Setup Menu and My Menu, Setup4, USB Power Supply, "Off".
Så här har jag gjort på min A7III och det fungerar
 
Senast ändrad:

jadu123

Medlem
Gå till Meny: Under Installation (symbol "resväska"), flik 4. Gå till "USB Strömförsörjning" och välj "Av" så slipper du laddning när du kopplar in till dator! OBS! Glöm inte att trycka "Ok"!
Om du har engelsk meny: Setup Menu and My Menu, Setup4, USB Power Supply, "Off".
Så här har jag gjort på min A7III och det fungerar

Har du ens läst tråden?? Står i både inlägget och svaren att det är exakt det jag har gjort.
 

Snuddas

Aktiv medlem
Har du ens läst tråden?? Står i både inlägget och svaren att det är exakt det jag har gjort.
Jag har läst tråden!
Även om du har ställt in läge "Off" kommer batterisymbolen att visas i kamerans display med procentandel kvarvarande ström. Men det betyder inte att batteriet laddas. Om batteriet är under laddning i kameran och det sker genom USB-anslutning, lyser en diod alldeles bredvid USB-kontakten på kameran. Om den inte lyser kan inte kameran dränera datorn på ström!
 
Senast ändrad:
ANNONS