Annons

Sony a7r iii FEL HJÄLP

Produkter
(logga in för att koppla)

Oddbros

Ny medlem
Tjabba!

idag uppenbarade sig ett läskigt fel med min kamera.

böt objektiv och nu till och från så glitchar den, som när en kabel glappar mellan en tv och en enhet, blir färgbrus och ibland rör sig gröna/rosa linjer över skärmen.

knackar man till kameran försiktigt så försvinner det ibland och blir värre ibland.

har kameran i bra väska och har inga tappolyckor.

någon varit med om liknande? Vad kan det vara?
 

Snuddas

Aktiv medlem
Tjabba!

idag uppenbarade sig ett läskigt fel med min kamera.

böt objektiv och nu till och från så glitchar den, som när en kabel glappar mellan en tv och en enhet, blir färgbrus och ibland rör sig gröna/rosa linjer över skärmen.

knackar man till kameran försiktigt så försvinner det ibland och blir värre ibland.

har kameran i bra väska och har inga tappolyckor.

någon varit med om liknande? Vad kan det vara?
Kan räcka med att rengöra kontakterna mellan objektiv/kamerahus. Var försiktig så att inte sensorn vidrörs!
 

Mhalles

Medlem
Tjabba!

idag uppenbarade sig ett läskigt fel med min kamera.

böt objektiv och nu till och från så glitchar den, som när en kabel glappar mellan en tv och en enhet, blir färgbrus och ibland rör sig gröna/rosa linjer över skärmen.

knackar man till kameran försiktigt så försvinner det ibland och blir värre ibland.

har kameran i bra väska och har inga tappolyckor.

någon varit med om liknande? Vad kan det vara?
Har exakt samma problem med en A7II. Nu har en kabel till skärmen gått helt av. Vidare gick slutaren precis sönder också, 8DEC039E-EB22-498B-AAC2-B5D83B81EE65.jpegså du kan räkna med att din slutare även den kommer ge sig.
 
ANNONS