Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony complete coverage premium services

Produkter
(logga in för att koppla)

Barkismats

Aktiv medlem
Jag fick 5 år Sony complete coverage premium services med på köpet när jag köpte A7iii i mars 2018.
Jag registrerade/aktiverade den strax efter köpet och har ett serviceavtal från Sony, men inga instruktioner om hur jag ska handskas med ett ärende.

Är det någon som behövt åberopa den eller vet hur den fungerar?
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Fick du inget e-mail med bifogat avtal när du registrerade produkten? Där finns lite info hur det funkar samt två sidor finstilt som jag inte orkat läsa igenom.
 

Torda

Aktiv medlem
Detta avtal ingick när jag köpte A7rIII från Cyberphoto och jag anmälde min skada som jag åsamkat kameran till Cyberphoto, så fixade dom en fraktsedel och den skickades till Infocare och jag fick tillbaka kameran på drygt en vecka har jag för mig. Hela processen var väldigt smidig och jag är väldigt nöjd med hur både Cyberphoto och Infocare hanterade ärendet.
 

Barkismats

Aktiv medlem
Nej det står inget om det i servicavtalet utom att en vid frågor kan ringa "hjälplinjen för Sony" måndag-fredag 9-18. Jag återupptäckte avtalet på fredagskvällen när jag letade dokument att skicka till Infocare där jag bokat efter en skadeanmälan via hemförsäkringen. Då var det för sent att få något svar från någon annan en er andra på forumet.

Torda tack för tipset. Jag får kolla detta med Cyberphoto på måndag förmiddag.
 

Barkismats

Aktiv medlem
Att kontakta återförsäljaren, i det här fallet Cyberphoto, var rätt väg att gå. Fick snabbt de handlingar som behövdes, service bokad på InfoCare och en fraktsedel.
Det verkar dock som att jag själv skulle ha kunnat boka servicen direkt med InfoCare.
Kameran inskickad och allt är förhoppningsvis lugnt.
 
ANNONS