Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Sony CyberShot DSC-P10

Produkter
(logga in för att koppla)

pip

Aktiv medlem
Är det någon som har något att säga om denna kompakta digitalkamera?

Jag tänkte ge mig in i den digitala världen och tänkte börja med en kompaktkamera. Vad jag har läst så verka denna vara ett vettigt alternativ..........då den har mer än 5 megapixlar bl a.

Jag vill ha en kompaktkamera som man kan dra med sig på krogen........eller på konserten utan att vakterna blir sura.......osv.

Jag har sett dessa för runt 3000 i USA, och det verkar ju vara ett hyfsat pris!!

Eller rekommenderar ni någon annan kamera??

En Canon A70, använder sig av CF, vilket ger snabbare, större och billigare lagring.
Den har betydligt fler inställningsmöjligheter och ett bättre grepp.
Den har visserligen "bara" 3mp..men i praktiken så tror jag inte det är så stor skillnad då optiken inte är den bästa på den sonykameran.

Mitt förslag..

löjligt med 5Mpix på en kompaktkamera. Bildfilerna blir bara större än nödvändigt och minnet blirt fortare fullt. Optik på småkameror kan inte teckna mer än 3-4Mpix, så de så.

Tack för ditt inlägg!!

Jag det var ett stort steg för mig att ta att titta på andra märken än canon......då jag enbart har fotat med canon tidigare.

Men nu är jag ute efter en liten kompaktkamera som jag ska lära mig den digitala biten på.......plus få prova på att ha en liten och lätt kamera.
Och A70 (som jag faktiskt tittat på tidigare) har ju en ganska dålig lösning på batterifronten :(........den använder sig ju utav fyra vanliga batterier.....vilket gör kameran tung och större.

ANNONS
Götaplatsens Foto