Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Sony F-7x7

Produkter
(logga in för att koppla)

Pisces72

Aktiv medlem
Någon som hört mer än mig vad gällande ryktet om Sony´s F-7x7 med 8MP!?
Hade en kort mail konversation med Sony USA och dom snarare bekräftade än dementerade....(och tackade för min input ang. att se till att det skall gå att ta med sv/vitt direkt)

Snacket går ungefär som...att V1:an kommer att ta över F-717 skiktet och den nya skall ligga ännu närmre prosumer nivån. Kan man möjligen förvänta sig RAW och lite andra gottigheter!?

ojdå! har inte hört nåt sådant.. men det vore onekligen otroligt intressant. frågan är bara vad priset kommer lägga sig då 717 kostar runt 12500.

men då återstår att se hur detta utvecklar sig.

Man kan ju tänka sig att något är på gång för om man tittar på www.sonystyle.com så har dom ju sänkt F-717 med 200$ nyss (799$ nu). Är det som ryktet säger så är ju iaf jag högspekulant! :)

Låter mkt intressant men man får ju verkligen hoppas att dom endera utvecklar Memorystick markant (blir nog dyrt) eller skippar det.

Larsa.

Tjao, det finns ju iaf 1Gb nu...även om det fortfarande kostar för mycket för att vara konkurrenskraftigt mot CF....och jag tar för givet att sony aldrig kommer trycka in en CF lucka i sina kameror :(

...

Jag har en F717 och 5MP räcker lätt tycker jag. Vore roligare om de lade krut på bättre AF istället för MPixels.

Re: ...

Det var ju just de som de gjorde :)
707 5mp-> 717 5mp, med dubbelt så snabb AF.

Jo men jag menar snabb AF :). Efter jag tackade nej till min förbokade 10D så var jag inne på Expert och de hade en 10D som de demar med och jag tog lite kort med 24-85mm Canon gluggen och AF var helt sanslöst snabb!! Jag har dock aldrig använt någon SLR/DSLR kamera förrut.

Börjar ångra mig :)

ANNONS
Götaplatsens Foto