Annons

spara i Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

Joppe61

Aktiv medlem
Jag har ett problem, när jag vill redigera en bild i photoshop från Lightroom så är det inga problem men när bilden är klar och jag ska ta tillbaka den till LR så funkar det inte. Man ska bara trycka på spara och bilden ska automatiskt gå till LR, men den finns ingenstans.
Den sparade bilden går inte att öppna i PS heller då programmet talar om att bilden inte finns, trots att den ligger bland andra sparade bilder.
Bilder jag tar från LRC funkar bra men inte från LR. Någon som har samma problem och hittat en lösning får gärna tala om hur.
 
Hej,
Gör du en högerklick på bilden i Lightroom och väljer Edit in/Edit in Photoshop/Edit a copy with Lightroom adjustments... för att öppna bilden i Photoshop?
Normalt, om du gör detta och sparar bilden i Photoshop när du är klar så läggs en ny bild i Ligthrooms bibliotek, brevid den bilden som du valt att redigera.
 
Jag brukar gå via arkiv och redigera i PS, men det blir väl samma sak.
Det funkar i LR Classic men inte i LR. Har även kollat på Moderskeppet i deras kurs och man ska göra så men det funkar inte. Så jag får välja "spara som" lägga bilden i en mapp och inportera den i LR igen, ganska omständigt.
 
Om jag väljer att redigera i PS från LR (Classic) så väljer jag alternativet en kopia med LR-redigering. När jag är klar i PS, stänger jag PS med krysset i höger övre hörnet. Får då frågan om jag ska spara filen. Svarar ja och den nya filen (TIF) dyker automatiskt upp i LR. Om man har äldre versioner av LR/PS kanske det inte fungerar så.

//Lars
 
ANNONS