Annons

Speedlite 580EX II slutade fungera

Produkter
(logga in för att koppla)

T_M

Aktiv medlem
Har stött på ett problem... har en Canon Spåeedlite 580EX II som bara slutade fungera i väskan. Den går på och all elektronik fungerar men blixten laddas inte upp, med andra ord så lyser inte PILOT knappen.

Testat med nya batterier utan framgång.

Någon som har tips på vad som kan vara fel på den?
 

nivas

Aktiv medlem
Det låter som att felet du beskriver är rätt lika det som händer om det inte finns tillräckligt med energi i batterierna.
I och med att du redan har provat med fräscha batterier så skulle det ju även kunna vara något problem med metallblecken och fjädrarna som ska göra kontakt med batterierna. Kolla om det ser ok ut.
 

T_M

Aktiv medlem
Det låter som att felet du beskriver är rätt lika det som händer om det inte finns tillräckligt med energi i batterierna.
I och med att du redan har provat med fräscha batterier så skulle det ju även kunna vara något problem med metallblecken och fjädrarna som ska göra kontakt med batterierna. Kolla om det ser ok ut.
Tack för tipset... ska kika.
 

T_M

Aktiv medlem
felet var enklare än jag trodde... fast jag hade provat med fräscha batterier som fungerade hur bra som helst med den gamla Speedlite 580EX så tänkte jag att jag köper ett par nya och testar...
och till min förvåning så fungerar 580EX II nu!

Tack till er för att ni tog er tid att hjälpa till...
 
ANNONS