Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Spegeltele

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har försökt hitta synpunkter på spegeltele men hittar ofta kommentarer från "j-la skit" till kul.
Ska använda till D50 på safari i Afrika och vill gärna ha litet och lätt och står ut med fast blädare 8 eftersom solen är stark vid ekvatorn. Risken att få grejor förstörda/stulna är stor så "riktiga" långbrännviddare och zoom är inte aktuellt just nu.Är i Afrika flera gånger om året och kan korrigera felval men gör hellre rätt från början.
Fråga: Köpa begagnade Nikon, Vivitar, Tamron, Tokina eller nya Dörr, Optar, MC Rubinar.
Jag har förstått att jag hamnar i viktklass från 350 - 1000 g och prisklass 500 - 3000:-. Skulle egentligen inte vilja gå högre än 500 - 1500:- eftersom jag inte är övertygad om funktion men 3000 för beg Nikon känns svettigt om funktionen inte är väsentligt bättre.

ANNONS